|
|
|
|---|---|
|
BMW E61 -07 auto 197hk Bytt glödstift för ca 1400-1600 mil sedan nu beter den sig som att ett eller flera glödstift har slocknat, var i kontakt med bmw och dom påstod att det kan vara "glöd relä" som krånglar. Tjejen fick en snabb tid för felkod avläsning dom hade dock inte tid för att fördjupa sig i bilen förräns om 14 dagar så jag söker råd här så länge.. Känns som att det inte borde vara glödstiften igen men ingenting är omöjligt. Vad kan ni få ut av denna felkodlista? IMG_5325.JPG 452a 480a 4212 4232 4242 4242 4252 4262 Har bild på pappret men fick inte in det i inlägget.. | |
|
Hej. Det kan vara alla glödstift ( förutom 2ans) enl. de felkoder du angett. Jag bytte alla 6 på min bil och ca 3000mil senare började ett efter ett visa felkoder. Jag har även bytt glödrelät. 452a Fault 452A appears as the particle filter most of the mileage has exceeded maximum and serves as information / reference for the filter in a BMW expert workshop to be replaced. 480a Fault code 480A is caused by increased backpressure at DPF 4212 Glow plug cylinder 1, control 4232 Glow plug cylinder 3, control 4242 Glow plug cylinder 4, control 4242 ^^ samma igen? 4252 Glow plug cylinder 5, control 4262 Glow plug cylinder 6, control Som jag ser det har du två fel, Glödstift och fullt partikelfilter. Eftersom du bytt glödstift för inte så länge sedan så skulle jag ha bytt glödrelät. Glödrelät behöver inte visa felkod utan det blir glödstiften som visas istället. Angående DPF skulle jag fara ut och köra en längre sträcka så att motor osv blir riktigt varm och att reningen hoppar igång (obs! kontrollera att motorn har drifttemperatur. Goggla "bmw hidden menu temperature"). Tempen bör ligga närmare 90grader. Om motorn motortempen inte överstiger 75 grader så körs inte reningen av DPF. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.