|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag undrar lite om någon annan lackat sin diffusor och hur man i sådana fall kan gå till väga? Jag skulle vilja lacka min diffusor i blank svart men undrar om man kan göra det själv eller om man bör lämna in på lackning. | |
|
Min diffusor är lackad i blanksvart, passar sjukt bra med shadowline. (blanksvart runt rutorna) Jag har inte gjort det själv utan rekommenderar att lämna in om du inte har förkunskaperna. Lycka till! |
|
| Okej tack för tipset! :), fixade du shadowline själv med plastidipp eller lämnade in? När vi ändå är inne på lackning. Kan man lacka sina M225 fälgar i antracit från normal silverfärg? eller måste man köpa nya fälgar isf? | |
|
Min bil är utrustad med shadowline från fabrik. Angående fälgarna är det väl samma sak där, firma. OM du inte vill testa att dippa. (gummifärg som sitter bra men som du kan ta bort om det inte blir bra) Jag funderar på att göra det på sambons fälgar, finns i anthracite. Länk och sedan ett lager glossifier på det så blir det nog toppen. Kan vara värt att testa om man vill lack fälgar utan att förstöra dem om det går åt h-lvete :) |
|
| Lite sugen på att få blanksvart diffusor på min M-Sport med shadowline också. Har dock funderat litegrann på att man kanske kunde foliera med någon blanksvart folie så slipper man "förstöra" plasten. Annars kostar en ny diffusor ca 800kr (art nr 51127906504 för bilar upp till 09/2008). | |
| Niceandclean: har du nån bild på din bil med den svarta diffusern du kan länka? :) jag fundera också på om det passar bra med blanksvart diffuser till min silvriga e90. Har sett nån svart och lemans blå och det passar ju sjukt bra men lite större kontrast mellan silver och svart så är lite osäker. Vad tror ni om? :) | |
|
Jag har lackat om diffusorn till blank svart och det blev riktigt bra! Jag har M-sport alltså har bilen högblank shadowline lister utvändigt, även runt backspeglarna, sen har jag blank svarta BMW Performance njurar och även svarta högblanka lister invändigt så allting hänger ihop grymt bra :) Bild: Länk |
|
| Jag gjorde det på min silvriga E90 och har gjort det nu på min silvriga F31a. Kör bara! | |
|
Här kommer 2 bilder, hoppas det hjäper. Svårt att få bra bild :) Länk Länk Säger som de andra, kör bara ! |
|
| Okej det ser bra ut så får nog bli så efter vintern faktiskt! tack för bilderna samt synpunkterna! | |
| Vitoco: du har ingen bild på antingen din förra e90 eller F31 när den är lackad? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.