|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan tala om för mig vad som händer efektmässigt, bränslemässigt om jag tar bort swirlflpas och ersätter med täckbrickor Gäller en 320d 150hk -04. Står med en rasad motor pga att 4:e cylinderns swirlflpasl har furit in i toppen så kompen är noll, letar nu efter motor i tyskland och vill helst slippa samma öde igen | |
|
Märkte ingen större skillnad på min. Lite råare på tomgång möjligen. Jag hade ingen skillnad i förbrukning. Tror de endast stänger när man står på tomgång eller möjligen vid mycket låg belastning. 325d och 525d har inga swirl flaps alls. Du behöver inga täckbrickor. Jag tog lite loctite på en skruv och drog i hålen. Länkaget till spjällen kan sitta kvar. Minns inte exakt hur det ser ut men du förstår nog när du plockar isär grejerna. Men egentligen kan du nog bara kapa av axeln och låta den sitta kvar i hålet som tätning. |
|
|
Såg din andra tråd om motorbyte. De gjorde om lite på sista årmodellen av E46 för att klara av miljöklass2005 (Euro4) bla. annan turbo med elektronisk styrning. Vet inte om något annat skiljer i motorn. Tror de började tillverkas i juli/augusti 2004 någon gång. |
|
| Det var intressant att läsa och upplysande Pew tack så mycket för infon | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.