|
|
|
|---|---|
|
Har under de fem åren jag kört bilen haft problem med att dem rycker under normal acceleration på fyrans växel. När det händer måste jag lätta på gasen så den hoppar upp till femman så går det att accelerera igen. Den rycker i både D och S men växlar jag manuellt gör den inte det. Trycker jag på ordentligt på gasen brukar den också växla normalt. Bilen har nu gått ca 33600 mil. Vid 16000 gjorde Perra på Bil & Motorteknik service på lådan och bytte olja och tråget samt nollställde de adaptiva värdena. Det är läge för ny service på lådan och jag funderar på att se till Mechatronik-enheten samtidigt för att se om det kan fixa ryckningarna. Antingen att man byter tätningarna och kanske solenoiderna eller så gör man en total renovering på den. Har för mig att Perra nån gång sa att automatlådejobb lämnar han iväg till nån expert. Nån som kan rekommendera en firma som är duktiga på sånt? Har hittat firmor i Tyskland och England som gör det för ca 6000kr men då måste jag skicka hela enheten dit. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.