|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var och provkörde bilen idag hos handlare. 330d e92 coupe 2007 med chippad motor. Mätarställning 14 100 mil. Importerad av privatperson från Italien. Ägaren hade bilen i ca 3 år och har varit enda ägaren i Sverige. Bilen kändes väldigt fin vid provkörning och motorn lät väldigt bra, både varm som kall. Några mindre skavanker invändigt och något stenskott utvändigt. Men inget större, det är ju som sagt en begagnad bil. Vågar man sig på ett köp? Har läst en del om problem med spjäll/motorhaveri. Handlaren vill ha 126 500 kr. Alla idéer är välkomna! | |
|
Tillägg: Automat Fräscha sov på LM fälgar. Elsportstolar i skinn Multi ratt Automatiska bältesppännare Tonade rutor Färg:mörkgrå 2zons climat. M.m |
|
|
Det jag kan dra mig till minnes ang spjäll är väl de där "swirlflpas" som kan lossna och fara med i insuget. Går att demontera och sätta täckbrickor har jag fått för mig genom att skumma igenom forumet och Youtube. Annars verkar det vara en rätt skottsäker maskin (om man sköter den vill säga annars havererar ju det mesta) Hur är det med rostskydd från början på en importbil från Italien? Morsans gubbe har en Volvo från staterna och den var ju i princip helt fri från rostskydd så den fick han lämna in. Annars är det väl inte så noga avgaskontroller på en Italienimport? vilket gynnar dig. Köper du den och har tänkt ha kvar den ett bra tag kan jag rekommendera ett riktigt oljebyte i främst växellådan och därefter i diffen. // Jonas |
|
|
Tack för svaret! Så swirflaps är dåliga på även denna modell. Var lite osäker vilka det gällde! Bra tänkt med rostskydd! Skall kollas upp Något annat som jag bör kolla/tänka på? Bilen har säkerligen blivit hårt körd i alla 14 000 mil, man vill verkligen inte få hem någon skrothög med slutkörd motor och drivlina. Hur är den modell att köra på vintern? Då tänker jag säkerheten, antispinn/antisladd i kombination med bakhjulsdriften. Min tjej kommer köra bilen mycket och det vore ingen höjdare om hon hamnade i diket. |
|
|
Detta är bilen som det gäller: Länk |
|
|
Inte mitt förstahandsval direkt... Saknar bl.a: Stolsvärme Farthållare Mugghållare PDC /parksensorer Sportstolar Import och trimmad talar heller inte för bilen. Att bilfirman felaktigt påstår att bilen har såväl farthållare, parkeringssensorer bak, stolsvärme, och sportstolar är ytterligare en sak som skulle få mig att titta efter en annan bil. |
|
|
Tack Epsilon för ditt inlägg, precis vad jag behövde höra! Du har helt rätt angående utrustningen, dock tror jag att det sitter sportstolar i, eller om dem kallas något annat. Dem är hel-automatiska med bra sidostöd. Import , trimningen, problemet med swirflaps, bristen på utrustning, samt säljarens okunskap har gjort mig väldigt osäker. Sen gick ju bilen så otroligt bra, så det var lätt att bli förälskad. Men det känns om att avstå denna affär är det enda rätta. Tack! |
|
|
Säljarens okunskap kan man ju skriva under på bara genom att titta på annonsen... Larm, sportstolar, farthållare, stolsvärme & parkeringssensorer har denne skrivit att det finns vilket är helt fel. Förövrigt saknas automatiskt halvljus, delat mittarmstöd samt det övriga Epsilon skrivit. Använd ev denna bil för provkörning och referensobjekt men även jag hade avstått denna bil. Årsskatt på 5700kr är inte heller något som lockar mej... |
|
| Jag har valt att inte köpa bilen. Tack för era tips! | |
|
Farthållare kan eftermonteras för ungefär 4000:- Man måste sätta övriga utrustningsbrister i förhållande till priset också. ------- //Lövet |
|
| Knase, gällande stolar i E9X så finns det bara två typer. Standard och sportstol. De kan sedan vara utrustade med svankstöd och elektriska. Men det finns ändå bara två typer och du ser enkelt skillnad genom att sportstolen har justerbart lårstöd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.