|
|
|
|---|---|
|
När bilen startas så plingar informationsdisplayen fram ett "Sensor oelstand". Jag förmodar att detta betyder att det är fel på givaren för oljenivån. Är det någon som kan svara på följande frågor om givaren. *Var finns den? *Hur ser den ut? *Är den svår att byta? (tips?) *Vad kostar dylik givare? *Är felet vanligt? | |
|
i oljetråget trekantig med tre m6 muttrar + en kabel nej töm ut oljan först ? nej Fyll på rätt mängd olja så slutar den |
|
| Hade det bara varit att fylla på oljan hade det inte varit några problem, men då hade den å andra sidan sagt "kein oelstand" | |
|
Känner en 525-88 ägare som haft samma problem. Han hade ett litet oljeläckage där den satt. Vet ej om han bytt den ännu. Några större bekymmer lär det inte vara att byta den, det gäller väl bara att loklisera den! |
|
|
Har bytt till engelsk text i min bil och den larmar för "engine oil level low". Nu är ju inte oljenivån för låg så således är det väl fel på givaren. Men det är alltså givaren mitt på tråget under motorn som ska bytas? |
|
|
Min varnar oxå för "Oil level low" fast det är fullt på stickan!?. Det är ju ganska irriterande. Givaren sitter alltså under motorn i närheten av oljepluggen eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.