|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är ute efter nya fälgar till min E60 2007:a facelift. Hittade ett par snygga på blocket som tillhör efter lite googlande E90 modellen. ET måttet på fälgarna är 31. Vad jag förstått så passar fälgar med ET20 min bil. Dvs det skiljer sig 11mm. Räcker det med att köpa 10mm spacers? Tacksam för snabba svar. | |
| Jag skulle säga ja men någon kan rätta mig om jag har fel :) | |
|
Du ändrar spårvidden en hel del. En gråzon om det är utanför lagens råmärke eller inte, förr har man sagt max 15 mm spårviddsförändring som tillåtet men den infon är svårhittad nu. Om du nu bestämmer dig för kombon så glöm inte att skaffa nya längre hjulbultar. |
|
| Ok nä jag tror jag skippar fälgarna, tack för hjälpen :-) | |
|
31-10 = 21 mm Så det skall kunna fungera bra.... MEN tänk på att köpa högkvalitativa spacers med navstyrning, för annars är risken väldigt stor att du får dåligt centrerade hjul och då blir det vibrationer. Rent ekonomiskt är det tveksamt då bra spacers kostar en hel del (skulle tippa på minst en tusenlapp, troligen mer) och en uppsättning förlängda skruvar är inte heller gratis - skulle tippa på ca en femhundring för alla fyra hjulen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.