|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Inte E91 kanske F31. Möjligen kan man hitta nåt sätt att med måttband hitta nåt mått där E91 är större men upplevelsen av båda är att V60 är större förutom bagaget. Jag har ägt både E91 och V60. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Det är nog mest en känsla skulle jag tro. På E90, och även F30 till viss del, sitter man väldigt nära framrutan och det bidrar till en mer intim (eller klaustrofobisk om man så vill) känsla. |
| Det som gjorde mig mest förvånad var inte rymligheten utan växellådan, alla Volvos jag har kört har haft en växellåda byggd av pinnar, jord och stenar. | |
|
E91 är väl inte aktuellt i denna tråden eller? Rubriken antyder tjänstebil vilket brukar innebära ny bil. Alltså är det F31 jag tänkte på. Ett i raden av tester där V60 anses vara trängre än 3-serien, och flera andra. Länk Citat från texten: "Volvon är trängst invändigt med kort benutrymme bak och minst lastvolym." |
|
Verdi |
Det var jag som frågade om hur han upplevde skillnaden från sin E91. Mea culpa. Förstår inte heller hur växellådan kan vara MYCKET bättre i Volvon. Är det den nya 8-växlade? Den gamla 6-växlade har jag i XC70:n och skulle nog säga att den är aningen sämre än den låda jag i min E91 330d. Fast jag har ju gjort några år med nya BMW-lådan nu och kanske har jag glömt bort hur den gamla var. |
|
Bör rimligen vara nya lådan. Den gamla Geartronicen TF80 är inte mycket att hänga i julgranen, även om den blev bättre med åren. ------- //Lövet |
|
| Åkte e91lci, kunde inte välja f31. Bara Volvo. Fick ta över en V60 d3 med nya auton till efter sommaren. Då blir det Nyval, förhoppningsvis v90 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.