|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bakgrund: I våras gick tempen upp vid körning, luftade, sen gick det bra i 2 veckor osv. Sen bytte jag värmeventilerna och sen dess har tempen varit normal, hela sommaren!!! Igår började tempen vandra uppåt vid körning, så jag försökte lufta igår kväll utan förändring. Stod i uppförsbacke full fläkt full värme exp.locket öppet och plastluftskruven bredvid på glänt. Det pös ut mängder med ånga när termostaten öppnade samt kom kylvatten rinnandes ner i exp kärlet via en liten springa i mynningen på exp.kärlet. Men nivån i exp.kärlet steg gradvis ända tills jag stängde av motorn då först sjönk nivån. Gjorde detta flera gånger men utan framgång. Vattenpumpen är ny 1,5 år org. termostat & fläktkoppling likaså. Kan det vara drivremmen som inte driver ordentligt(pga kyligare väder kanske) på vattenpumpen för att den är sliten/slapp!? Servot kärvade en kort stund igår under mina luftningsförsök, kanske ett samband där... Tacksam för tips för jag är vilse i pannkakan nu... Börjar till & med vackla gällande min syn på BMW som märke #1, så less är jag på de kylproblem jag haft VAD TROR NI? | |
| Kom igen nu, hjälp en desperat BMW-broder | |
|
Prova att sök på inlägg. Jag hittade en hel del matnyttigt där, när jag meckade kyl i helgen. Jag hade problem att få det att funka, efter att ha prövat det mesta, men lossade till sist den övre slangen på kylaren och spolade ren systemet. Sedan funkade det perfa. Hoppas det fixar sig Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.