|
|
|
|---|---|
|
Tog i helgen första längre turen med 325an sen det blev kallt ute. Märkte efter nån mil att mittkonsolen blir riktigt varm ungefär där jag vilar mitt knä. Som varmast är det ungefär i höjd med det lilla förvaringsfacket framför växelspaken, kan väl va en askkopp om man har rökarpaket... Det är varmt även på passagerarsidan. Vad sjutton kan det vara som blir varmt? Jonas | |
|
Nu var det några år sedan jag sålde min E90, men jag har för mig att det var lika på den. Är det inte så att en kanal för luften till baksätet går där någonstans och om det är kallt ute så leder ventilationssystemet varmluft den vägen. Det dröjer naturligtvis en stund innan det känns på utsidan av mittkonsolen. Det är i alla fall en tänkbar förklaring. |
|
|
Jag kör mycket långsträckor, men min blir aldrig varm där, kan det vara så att varmluften till baksätet läcker ut där. BMW CS #5206 |
|
|
Det är en kanal för luften till golvet i baksätet, inget att oroa sig för :) Nr 17 & 18 på bilden: Länk |
|
|
Aha... låter ju vettigt... finns ju både luftutsläpp vid golvet bak och i mittkonsollen längst bak. Ska mixtra lite med inställningen av luftspridningen... kan nog påverka värmen. Tack för hjälpen! |
|
|
Det är samma på min E91. När man stänger av för varmluften bak, svalnar mittkonsollen. Men, jag håller med, det blir ordentligt varmt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.