|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har lyckats få ett mycket märkligt elfel. Det är så att när jag kör över 50 km/t så fungerar inte blinkersen, eller jag tror att det blinkar om bilen, men i kombiinstrumentet är blinkersen död och tickandet hörs inte. stereon och datorn lägger också av ibland när jag kör över 50 km/t. det enda jag kan härleda det till är att jag nyss fått igång stereon och datorn genom att byta en säkring. typ en vecka efter det så började detta märkliga fenomen. Jo. jag har nyss bytt min automatlåda (3 veckor sedan) efter att den gamla rasade. men det kan väl inte ha med detta att göra eller? ideer och teorier tas gärna emot, vad kan detta bero på? | |
| det ska sägas att så fort jag kommer ner till 50 km/t igen, t.ex vid en avfart från motorväg, så börjar blinkersen att fungera igen. | |
|
Felet i sig beror på utebliven kommunikation på 2-trådiga databussen mellan kombiinstrumentet och ljusmodulen som sitter under höger A-stolpe. Om du söker lite här på forumet så finns flera som stött på samma problem, inte sällan beror det på glapp i kablaget eller i någon av kontakterna på denna databuss. Det händer att detta problem börjar efter att man haft mittkonsoll/stereo nermonterat, men kan givetvis bero på annat arbete i bland kabelstammar osv. Om du kollar när felet är framme så lyser inte den blå helljuslampan heller, det plingar inte om du öppnar en dörr eller drar lätt i handbromsen när bilen rullar osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.