|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis bytt kombiinstrument efter en del strul med dessa, efter ett visst letande fick jag tag på ett begagnat. Men det skiljer sig avsevärt mot min tidigare mätarställning, vart kan jag få hjälp med att justera denna. Går det att flytta över någon komponent? | |
| Enklast är nog att kontakta BMW-verkastaden om det. Har hört att man kan flytta över mätarställningen iaf. | |
|
Vad är det för årsmodell?.. jag har en e39 som jag bytte på igår,. o jag fick upp samma mätarställning som tidigare (körde med min gamla black box bakom instrumentet,,) mvh matte |
|
|
är det inte code kontakten som styr mätarställningen? den sittar bakom mätarpaketet. på nyare modeller fungerar det inte likadant som på tidiga E34 www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
När jag sätter in mitt instrumenthus så kommer det upp mätarställningen men den försvinner igen när jag tar ut den fast med alla kablar isatta....nu har jag köpt en begagnad som ska vara riktig,kommer då den riktiga mätarställningen upp?Ska montera den idag torsdag så får vi se,spännande alltså :) BMW CS Nr:05043 Mvh Ricke |
|
|
Jag har en E34 Jag har ring runt till olika firmor i sverige, får samma svar av alla. Det skall ej finnas någon utrustning i sverige som ställer om mätarställningen. Mätarställningen följer kombiinstrumentet. Jäpp det är code kontakten som styr mätarställningen, men BMW mfl byter bara till ny code kontakt (1600:-) och då blir mätarställningen 0. De gav mig ett tips att åka till Tyskland, där har de utrustnng för att justera mätarställning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.