|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har lite krångel med bilen och vet inte vart jag ska vända mig. Jag lämnade in bilen på BMW för byte av kamkedja, bilen gick jättebra när jag hämta den men den har börjat dricka/läcka olja. Några dagar efter kamkedjebytet så märkte jag att den försvann ca 1L olja på 30-40mil. Jag ringde direkt till BMW och berättade att det försvann olja och fick en tid för felsökning. Om BMW hade orsakat felet så skulle de stå för alla kostnader. Jag kände mig ganska säker på att det var deras fel för bilen har aldrig tagit olja förut. När jag kom med bilen till BMW så lyfte de bara på huvuen och såg direkt att det var vakuumpumpen som läckte. ( ej godkänd felsökning enligt mig) Då var det alltså inte deras fel att bilen läckte, så jag fick betala felsökningen. Jag fick en ny tid då tättningssatsen ska bytas i vakuumpumpen. Nu när de har bytt tättningssatsen så läcker bilen fortfarande lika mycket olja och BMW vill att jag ska komma in på en ny felsökning.... Ska jag verkligen behöva betala för bytet av tättningssatsen när det inte var felet? Eftersom jag redan bytt kamkedja, kamaxelgivare, bärgning till BMW och vakuumpumps grejset. Det börjar det bli en ganska kostsam historia. Var kan jag vända mig? Litar inte på BMW! Tror fortfarande att det är deras fel att bilen läcker olja. | |
| Det ska du inte behöva betala alls för. Det var inte felet. Min kusins fru är advokat och har sagt detta åt mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.