|
|
|
|---|---|
|
Lampan för luftfjädringen lyser på min 528i -97. Men den funkar tydligen och läcker inte. Hunden hoppade in i skuffen häromdagen (fjädringen stod då med någon enstaka cm mellan däck och skärm) då började kompressorn låta och bilen höjdes. Sedan har den stått i det läget utan att sjunka. Men lampan för luftfjädringen lyser konstant. Enda gången kompressorn gått var den gången hunden hoppade in. Har haft bilen i två veckor. Som jag förstått så ska den justera varje gång man startar bilen? Och vad kan det vara för del när lampan lyser? Har sökt en massa men inte hittat något användbart. Kan det vara nivågivarna? Och stämmer det att det finns tre olika lägen? Transport, normal och sport? Tacksam för snabba svar. | |
| Läs felkoder så får du svaret :) | |
| Med obd menar du? :) | |
| Prisvärda om du inte har diagnostikverktyg; Länk Länk | |
| Kan man få 2a på besiktning förresten om lampan lyser? | |
|
Tackar för förtroendet Kane ;-) I detta fall då det är luftfjädring som spökar så är det Inpa som gäller då BMW scanner bara kan ta felkoder från modulen. Kan ju vara fint att justera höjden vid behov. Flumken, de tre lägena som finns är "Normal", Assembly och Transport. Den ska stå i normal. Vilket den då gör om man inte ställer den i något av de två andra. Har du kollat säkringen till kompressorn? Relativt vanligt att den sticker. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Alla säkringar är hela. Och idag när jag åkte ifrån klubben så höjdes bilen någon cm igen. Så fattar inte varför lampan lyser när allting verkar funka :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.