AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.437

Sportstolarnas sidostöd E91

La
20
LarssonRR
520D x-drive -16
Hej!

Någon som vet om det går att justera sidostödet i ryggen på de manuellt justerbara sportstolarna? Jag har letat men hittar ingen justering.

Förarstolen är perfekt men sätter man sig i passagerarsätet är det "ganska" trångt för ryggen. I instruktionsboken till min bil finns det bara beskrivet justering av dessa på el-stolarna.

Om sätena är helt olika varandra så bör väl justering finnas?

Med vänlig hälsning Patrik

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Sidostöden är väl alltid elektriska? Knappen sitter på sidan stolspanelen långt fram.

Alt skulle väl vara om justering saknas och bilen gått en del så att förarsätet blivit nersuttet vilket ger olika känslor när man sätter sig på de olika sidorna.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Även om du har manuella sportstolar så har du elektriska sidostöd mot dina njurar (ballonger som blåses upp). Du har nog bara missat knappen som är liten och lite gömd. Den sitter på hörnan ut mot dörren och framåt om du ser stolen uppeifrån. Dvs om du sitter i förarstolen så sträcker du dig fram ner mot ditt vänstra knä.

Däremot så inbillar jag mig att även om man pumpar upp stolen så håller den inte i all framtid s.a.s.
La
20
LarssonRR
520D x-drive -16
Ja det hade ni ju helt rätt i! Just den justeringen var elektrisk. Jag har letat spakar och vred. Då har vi åkt länge med obekvämt säte i onödan :)

Tack för hjälpen!
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.