|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Modernline , Jatoba brun Aktiv xenon Drag Oyster skinn Std stolar, Hifi Utökat instrumentkluste Performance kit. Jag tycker den är snyggare utan M-sport, lite mer klädsamt till det höga x-drive chassiet. Mörkbrun med aluminiumlister är och så rätt bra och inte en tum större än 18 tum, 17 tums dubbfria vinterdäck, oj vad komfortabelt och tyst den går. Hadde tidigare en F10 m-sport sophistågrå, med mörka rutor. Passade bra på den med sportchassie. Största missen var att jag av snålhet inte kryssade för svankstöd, som jag hadde i förra med sportstolar, maken till otäcka ryggstöd med en valk i överkant som tar i mellan mina skuldror, får,man leta efter. Har tillslut fixat till detta vi egenhändig tillpassande av stolen. |
|
|
Jatobabrun är riktigt trevlig. Har fastnat för den när man ser bilen i broschyren, där är den riktigt snygg utan M-paketet. Svankstödet är väl inte standard på sportstolarna? Ang. Performance Kit. Vad kostade uppgraderingen och har du även avgassystemet? |
|
|
Nä svankstödet är inte standard på dom. Den förra jag Köpte var en 9-månaders bil, med svankstöd. Betalade 14 000kr för PPK inkl montering, dom fick montera det innan jag hämtade ut bilen. Inget sportsystem, hur kul låter en diesel med det tro? Jag valde standardstolar i den jag har nu för att jag inte blev kompis med sportstolarnas lårstöd, man måste nästan ha benen i samma läge rakt fram och så tryckte dom på mina höfter så jag fick ont av dom. Är ibland lite problematiskt att vara 193 cm lång. Ryggstödet däremot var suveränt skönt. Men nu är alla stolar uppgraderade (snarare nedgraderade) med LCI |
|
|
Ok, Tack för infon. Avgassytemet kan jag meddela låter knappt något alls. Annat är det på bensinarna, 328/330, ljuvligt ljud. |
|
|
Lyfter tråden igen. Dieselvärmaren verkar vissa vara sådär nöjd med. Kan man bara ha igång den i 30 min och värmer den bara kupén? |
|
|
Efter 30 minuter är det bastu i bilen. Värmer bara kupén. Inget problem i praktiken då den fortsätta att värma bilen när du kör iväg. Heller är ju inte motorras pga kallstarter något problem idag. Det jag kunde önska är en smidigare fjärr. Väljer du dock nåt paket så kan du manövrera det via en app och är säkert smidigare. Felet med fjärren är att den är lika stor som nyckeln och du har ytterligare en pryl att hålla koll på. Edit. Felskrivning. |
|
|
Tack för snabbt svar. Winterpack är mer fördelaktig känner jag än lös dieselvärmare för 1900:- mindre. Juha01: Du skrev tidigare att du hade en F10 och barn på 1år och 5 år. Bagageutrymmet räckte gott även när ni la i vagnen? Jag provlastade en F10 med vagnen och tycker det fanns rätt gott om utrymme kvar men man blir alltid osäker om det räcker till. |
|
|
Värmer bara KUPÉN! Skrev fel förut och vet inte hur jag redigerar ännu... Återkommer ang barn. |
|
|
Hej Maccan. Anslut bilen med BMW connect så kan du styra dieselvärmaren via en app. Oerhört bekvämt och fungerar på alla avstånd samt att du slipper ha med dig den extra fjärrkontrollen. Min extra fjärrkontroll ligger hemma och jag har aldrig använt den men använder appen mycket ofta. /mården |
|
|
Ang barn. I kombin lastade jag aldrig över jalusiet ändå, förutom när vi åkte till fjällen och bobben skulle med. Var två veckor på bilsemester förra sommaren och lastade allt under insynsskyddet. Nu får boben åka fastbunden uppepå takboxen. Stora föremål är en begränsning, men väskor och skit är aldrig några problem. |
|
|
Mården: Låter fin, Detta ingick väl i Vinterpaketet om jag inte minns fel. Juha01: Ok, Det låter fint. Snart behöver inte min lilla tjej stor vagn och då borde en sedan räcka ganska långt. |
|
| App-styrningen ingår inte i Vinterpaketet, du behöver antingen köpa Navigationspaketet eller köpa tillbehören Connected Drive services och Remote Services för att det ska fungera. De två sistnämnda ingår i navigationspaketet tillsammans med Apps | |
|
Vad betyder LCI? Vad rekommenderar ni för solskydd på touring? Vill ha noll insyn, då jag ofta lastar mycket, och då inte kan använda rullbara skyddet? Någon bra leverantör för detta i GBG? |
|
Verdi |
LCI = Life Cycle Impulse = Facelift = Liten uppgradering som kommer ungefär halvvägs under en modells levnad. |
|
Yamendozo: Jag har anlitat Ditec för solfilm på en XC90, blev perfekt resultat. Som du är inne på är de tonade rutorna från fabrik inte tillräckligt mörka om man vill undvika insyn. Hos Ditec kan du välja en massa olika toningar, jag betalade ca 3000kr. |
|
|
Tack för svaret Kristoffer! Blir perfekt med ditec, när jag får bilen i jan skall den dit för behandling |
|
|
Glöm inte bort komfortöppning, så slipper du leta efter nyckeln. Samt att du kan öppna bakluckan (f11) med en fot-viftning (ambient light, och belysta handtag ingår med ) Advanced parking (backkamera +surround view & el infällbara backspeglar) M sport ratten för 2.300kr (om du väljer bort m-sport paketet) är snyggare/skönare Lane Change Warning (dödavinkeln) för 6.600 kr är väldigt bra att ha. Tyvärr så är listan lång med tillbehör, men dessa känner jag är ett måste att ha. |
|
|
Vad har ni för larm i era bilar? Köpte inte bmw originallarmet...Verkade för tråkigt utan app att styra larmet med. Vill ha GPS funktionen. Sedan köpte jag inte heller några extra fälgar, utan bmw std. Lite tråkigt. Vill inte ha några 20 tums "look at me mum - I am a racer" fälgar utan snygga. Orginal M fälgar kanske?! Blev istället detta till min 520d touring: Innovationspaketet (hoppas det funkar) Stora navi Internet Trafik info HK stereon Svankstöd Automat osv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.