|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada (och övriga). Jag funderar på att köpa ett sportavgassystem till min E36:a men velar om vilket jag ska välja. Någon som har tips,råd,erfarenhet om dom olika systemen som finns? Funderar på antingen Simons eller Ta Technix Länk Brukar bilbesiktningen klaga på sportsystemen? Tacksam för svar :) | |
| Det är en 328i coupé E36 jag har btw :) | |
|
Hej! Jag skulle inte kolla på de budgetsystemen du kollar på. Jag skulle rekommendera att du kliver upp i mellansegmentet och kikar på ett rostfritt catback från Ferrita eller Scorpion. Trevligaste systemen är ju Supersprint eller Eisenmann, men då drar ju priset iväg. ///Stefan |
|
| Tyska (?) Fox lär oxå ha system till din bil. Kolla ebay.de, om inte annat så lär du hitta Technix systemet billigare. Ljudnivån är inga problem, inte ens med "högljudda" Eisenmann Race :) | |
| Länk | |
|
Jag köpte ett catback från Simons till min 325 e46a. Blev så missnöjd. Hörde ingen skillnad alls, försökte reklamera men de sa "Är du inte nöjd får du byta, så länge det ej är använt". Vi rök ihop i telefonen, jag förstod inte hans logik! The Sound From A Big M :) |
|
|
Är det effekt eller ljud du är ute efter - eller både och? Effekt: byt grenrör till extraktorgrenrör (kan använda M3-grenrör). Ljud: köp ett "sportavgassystem". Både och: köp ett komplett sportavgassystem med extraktorgrenrör. Det är i grenrören som det sitter lite "strypning" flödesmässigt (främst då grenrören inte är avstämda - men det är också medvetet för att få lite jämnare vridmoment-/effektkurva även om det blir lite lägre än maximalt möjliga), när gaserna är svalare längre bak är originalavgassystemet väldimensionerat. Det skall nog dåna rätt ordentligt innan bilprovningen säger ifrån. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är nog mest mer ljud jag vill ha. Originalsystemet börjar ge upp så tänkte passa på å köpa sportsystem istället. Har tyvärr inte råd med något fint dyrt system för 7000-10000kr :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.