AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
779

e39 - fortsätter imponera + lite strul

ri
348
rille000
530iM Sedan -02 (e39)
530D -11 (F11)
Mini Cooper S -11
Gjorde en snabb sväng med min e39:a Sthlm-Varberg-Sthlm idag för att titta på och tiil slut inhandla ett stycke bil. Runt 110 mil totalt blev det och jag hann fundera både en o två gånger på om det är så smart att byta till något annat? Kan inte låta bli att bli lite imponerad av att en snart 13 år kan gå så bra! Fast på hemvägen när jag just hade slagit en signal hem för att berätta att nyförvärv var klart, bestämde sig gammelbilen för, som det verkade, att i protest plötsllgt tända motorkontrollampan.. Ingen skillnad i gången men kändes lite oroligt ändå. I princip den första driftstörningen jag haft under de 5 år jag haft bilen dyker upp ungefär en kvart efter att nyinköp var bestämt. Kan det funnits nån tanke i det? Hade inte hunnit meddela bilen att jag på resan ner bestämt mig för att den skulle stanna kvar i familjen men få fungera som andrabil framöver. Kanske hade sluppit tänd protestlampa om jag meddelat det lite tidigare..? Felsökning får starta i helgen!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hade det inte varit för rostens skull så hade jag nog fortfarande kört E39.
Det är fantastiska bilar men alla mina fina har slutligen rostat upp. :(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.