|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
@jsn. Ska läsa igenom instruktionsboken då jag är osäker på dom extra funktionerna bilen har. Har endast gått igenom dom basala funktionerna, men jag återkommer när jag har gjort det. Nästan säker på att jag inte har adaptive drive eller dynamic damper control dock. |
|
|
Enligt listan så har jag M sport suspensions, men det svajar/gungar som fan ibland, i synnerhet vid hög hastighet samt kurvor...... Har tydligen parking assistant, har inte lyckats få den att fungera dock. +..+ Länk |
|
|
Fadder. Jag har M-sport på min, men inget adaptivt chassi eller vad det heter och min ligger riktigt stabilt på vägen, även i mkt höga farter och kurvor. Parkerings assistans går igång om du lägger i backen.. Om du vill ha igång parkerings assistans fram på bilen utan att lägga i backen så måste du trycka på knappen på vänster sida om växelspaken, tror det är ett " P " på knappen. |
|
|
Vad kul att din bil går bra, Royal84. Ska boka tid hos Bavaria i Vällingby och be dom provköra min bil och ifall dom inte hittar fel så kommer jag be om att få provköra en annan GT för att jämföra kör egenskaperna. Vilka däck kör du med och vad har du för dimensioner på dom? Är för övrigt väldigt glad över köpet, det är enbart gungandet och svajandet som jag är besviken över. |
|
|
Jag har på sommardäcken bak, 255/45 och fram 225/45 18" Pirlli, RFT-däck. På vinterdäcken är det Continental WS-70, tror jag, eller WS-80 dubbfria 225/45 18" runt om. Fadder, var det en 320d som du hade? |
|
| Jo precis, jag har en 320d. :) | |
| Ok. Du ska inte installera performance power kit? | |
| Inget jag tänkte köpa just nu, men kanske längre fram. Är ganska nöjd med 184h. Har du provat på det tidigare och är det i så fall något du rekommenderar? | |
| Ang. Stop'n'Go, jag fick bmw att aktivera en minnesfunktion så att den förblir avstängd tills man aktiverar den eller ändrar körprogram till snål-läget. Passar mig väldigt bra för jag vill inte använda den alls ☺ | |
| Har inte testat performance power kit, har endast läst om det och pratat med BMW service, de tyckte man ska vänta tills de kommer med erbjudande. | |
|
Jag har haft/har en X3 sedan snart 3 år tillbaka (vilken jag för övrig ska sälja snart) och jag kan bara säga att ur "familjebil" synpunkt är X3 riktigt bra. Gott om plats för både barn och packning och den går snålt. Ooopps , missade att du redan gjort ditt val. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.