|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag har en 540ia e39 Touring som jag bara kan tanka halv tank i. jag vet att det sitter en pump imellan tankarna men jag tänkte kolla om det finns någon säkring eller sjuka på att denna pump slutar fungera? eller är det bara att byta eller kan man kolla om den funkar på ett smidigt sätt? | |
|
Hej, Som du beskriver problemet finns det ett antal möjligheter. 1) Mig veterligen är pumpen i den vänstra halvan inte aktiv i sig själv. Det är en ejektorpump som arbetar med hjälp av den "riktiga" pumpen i den högra tankhalvan. Det finns alltså ingen säkring att leta efter. 2) Det kan vara fel på någon av de båda nivågivarna i respektive halva. D v s du tror att tanken är nästan tom, eftersom den ena givaren inte fungerar. I själva verket är tanken nästan halvfull. 3) Jag svårt att tro det, men i ett teoretiskt fall skulle tankluftningen kunna ha gett upp, så att tanken sugits ihop och bara rymmer hälften av originalvolymen. Jag känner till ett sådant fall på en Volvo, men tror inte att det kan hända på den sortens tank du har. Förr stannar bilen. Grundtips, alltså: en nivågivarna. I en nylig tråd diskuteras detta och hur man kan i CCM:s "hemliga" meny kan läsa av varje givares signal. /Lennart |
|
|
Kolla vad dina nivågivare visar: Länk ___ Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.