AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.043

Tips på bakluckekablar E61

Är det nån som har monterat de rep.kabelsatser till E61 som finns på Ebay ? Vet vad BMW tar betalt för dessa, och tänkte ev prova att montera alternativa kablar eftersom priset skiljer markant!
Men det vore surt om Ebay satserna inte har tex samma färg på kablarna, och sämre kabelkvalite(om det
nu skulle kunna vara sämre än originalet:))

Är ju allmänt känt att ALLA E61:or , som i varje fall körs i mellan Sverige och uppåt, måste få kablarna utbytt eller "fusklagade". Vet att det finns folk som skarvlagat, men helst skulle man då göra det med
kablar av bra kvalite, och med ett mjukt hölje. Men jag har inte hittat var man kan köpa dessa kablar.
Har kollat med Würth, som levererar mkt till BMW verkstäder, men dom verkar inte ha nåt bra för detta ändamål tyvärr .

Tacksam för lite tips !
HB
9
HBJ
320d Touring -11
X1 2.0D xDrive -14
Triumph Spitfire MKIV -71
Det finns massor av info om du söker på denna tråd
"kablar till baklucka E61 finns repkit?"

Jag bytte själv i helgen på min E61 2005, det tog ett par timmar men blev bra. Ett kabelbrott på var sida (höger nummerskyltsbelysning och defrostern i bakrutan) och de flesta kablarna var på gång att gå av.

Jag använde detta kitt, kvaliteten är jättebra dock är kablarna märkta med siffror och inte färger.
Länk

Här hittar du en video på hur det går tiil

Lycka till

pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Håller på med tjejens bil nu, har bytt ena stammen på högersidan,imorgon fortsätter vi med resten. Vi köpte Donauto ebaykittet(ca 1300:-), skall hålla en högre kvalitet än originalsatsen. Kablarna är siffermärkta så det är lätt att göra en egen översättning till färger.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.