|
|
|
|---|---|
| Har lyckats med konststycket att förstöra två st av dessa "plastklossar" som sitter i chassit där man ska lyfta bilen vid tex däckbyte. Var kan man köpa dessa och vad heter dom egentligen? Har sökt på olika webbsidor men ingenstans hittar jag just dessa.. | |
| Finns väl hos närmaste återförsäljare. | |
|
Länk ///BMW - Was sonst! |
|
| Hur gör ni andra för att lyfta bilen utan att förstöra dessa? | |
|
Jag köpte liknande denna på ebay, funkar dunder. Ca 100 kr. Sök på "bmw jack pad adapter". Länk |
|
| Okej, jag har en egengjord kloss jag satte i och lyfte sen på den. | |
| Johan E: Den nr 34 är den jag letar efter:) Tack | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Stämmer det som BMW-Björne säger, bara att pinna in hos BMW på kafferasten och köpa dessa (detalj #34). Och snälla snälla snälla alla BMW-ägare : Använd anpassade lyftpuckar! :-) Så slipper vi som köper begagnade bilar att byta ut dessa fästen det första vi gör :-) |
|
Ganska enkelt att göra en perfekt anpassning till bilens lyftpunkter. Jag hittade en bit i skrotlådan som efter lite arbete gör jobbet. Länk |
|
|
Jag lyfter med en liknande domkraft som Sabud, men bara med en plywoodbit mellan och det håller plastklossarna för. Men till en nyköpt bil har jag köpt en ny kloss på BMW, den kostade under hundralappen om jag minns rätt och tar 30 sek att sätta på plats. **BMW-ägare i 35 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Hvilken model har du? Med venlig Hilsen Henrik Sørensen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.