|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag köpte nyligen en E36. 325 från 93 med skinn, AC och automat. Jag gav 63000:- och den har gått 19000 Mil. Det fanns massor med drömmare soom ville ha från 80000:- och en kille närmare 100000:-. Jag tror att priserna kommer sjunka lite så de kommer ner till rätt värde snart. Automat är bekvämt |
|
|
Aleks: 850GLT var en lite dålig referens...var hittar du sådana som gått 17k mil för 35.000:-? Upp emot det dubbla brukar folk begära (och utan problem få) för dessa ganska vettiga och tråkiga bilar. Volvo har i regel svettigt högt andrahandsvärde i sverige! Jag fick för bövelen 13.000:- för min tämligen rostiga 740 -85 med 19k mil på mätaren, förgasarmotor och SKABBIG lack! (Köpte bilen för 4500:- hos bilhandlare 2 år och 2000 mil tidigare...GANSKA bra affär!*lol*) Det bästa med att ha en volvo i sverige är att du alltid kan få sålt den! Länk Länk <--*LOL* *LOL* |
|
|
syrman: Tycker inte att man är en drömmare som vill få ut 80 för ne 93-94. Man får ju oftast vad man betalar för. Sålde men för mer än 80 för 2 månadersen nu. nofx16: Japps volvosarna håller sig grymt bra och man får oftast igen pengarna på dom lite äldre modellerna. |
|
|
acey: Man är drömmare om man begär 80-100 för de jag tittade på. Finns säkert fina felfria vagnar som är värda det men de är sällsynta. Fick du det för din så var den ju värd det. Automat är bekvämt |
|
|
okej.. men om jag säger såhär.. min morsa ska köpa ny bil.. hon skulle byta in 850glt´n..som är i riktigt fint skick.. de sa 35k max 40... då undrar man... Det värsta e folk som köpte sin 325a för typ 1-2 år sen.. och ska sälja den för lika mkt som de köpte den.. Drömmare finns det överallt, men när jag startade denna tråd så menade jag huvudsakligen 325 e30.. 88-89... som folk villha otroligt mkt pengar för.. |
|
Peter |
Tjoho, jag har en 325 e30 till salu och den vill jag ha 45000kr, jag resonerar som så att om inte rätt köpare dyker upp och köper den för dom pengarna så behåller jag den, har lagt ner massor med jobb och pengar på att få den i skick som ny. Sen tycker jag personligen en fräsch e30 är mer värd en en halvsskaplig e36 med samma miltal.. kanske för att riktigt fräsha e30's börja bli ovanligare... men men smaken är ju som baken oxå, uråldrig är den kanske, men för mig och många andra är e30'n en av de trevligaste och körgladaste bmw's som byggt :) mvh PETER |
| Men man kan väll säga att E30 är ganska populära bilar och dom är eftertraktade, köpte en skabbig 318 89 för 8000:- satte på ett par kantstötta 17 tummare och sålde den för 20000:-, E30 är populära och det finns folk som betalar högt pris för dom, det är väll inne och ha E30 =) | |
|
Aleks: Sälj inte 850:n för mindre än 55-60k om den är fin! Bilhandlare bjuder alltid skamligt på äldre inbytesbilar! Bättre i sådant fall att försöka sälja privat, då det även ger bra prutläge; att kunna köpa ny bil utan inbyte altså. Peter: Jag resonerade likadant när jag sålde Traktorn(volvo 740): Ville MINST ha 11.500 pga ny koppling+packbox samt nytt avgassystem(hela), men klagade såklart inte när killen som köpte inte ens prutade på de 13k jag skrivit i annonsen :D |
|
|
e30 är väl inte inne.. men de är jääävligt snygga bilar faktiskt.. önskar bara att där satt en 2,5l i min 318 -89.. tja,priserna går inte att rubba på.. lika bra o lägga ner denna tråd. MVH aleks |
|
|
E30 är väl ungefär lika inne som E36an. ? .. Det handlar ju om hur mkt pengar man har.. Det är nog ålderns som skiljer bara. En E30 är nog för de som precis fått körkort.. Länk Geee mig hardtop !! |
|
| E30 är ju en lite speciell modell. Den ser hyfsat fräsch ut för att vara så gammal. Finns med 2,5liter sexan som e riktigt go och ändå inte väger mer än 1200kg. Känslan i bilen är ju värd rätt mycket också, men visst tas det ut för höga priser. Pruta stenhårt om de vill bli av med bilen. | |
|
"En E30 är nog för de som precis fått körkort.." Ptff.. Motivera |
|
|
Nej nej för f*n! Kör inte sönder dessa underbara bilar :( I mina ögon har e30'an snart samma kultstatus som 02'an. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Nej nej för f*n! Kör inte sönder dessa underbara bilar :( I mina ögon har e30'an snart samma kultstatus som 02'an. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Har haft körkort länge och provat ett stort antal bmw,mfl men tycker E30är en tidlös modell som jag lär behålla ett tag till! |
|
|
håller med .. en sänkt e30 med m paket slår det mesta!!! synd att man har en 318.. vem fan vill byta sin e30 325 mot en 318???? .. |
|
|
blev sugen på e30 även jag då jag såg en dyngfräsch på börsen för 25 , 16000mil etc dock så är ju alltid problemet i säg att bilarna ska vara i södra sverige... bor själv i Umeå =( ____________________________________________ Länk |
|
| Ska de va e30 så ska de va 6an på 2.5l!!! | |
|
Jasså, har du tröttnat på 4'an ;) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Om jag har.. den är visserligen hyfsat pigg.. jag vill antingen kompressormata el turbokonv. den om jag ska ha kvar den.. 6orna låter så jäkla fint.. ;o) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.