AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.471

Något fel på min annons?

Sida 2 av 3
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Jag var och tittade på mitt "objekt" idag, och blev väldigt förtjust, så nu har jag sänkt bilen till 90K prutat och klart, får hoppas någon hör av sig!

Utöver prissänkningen gjorde jag något jag själv varit motståndare till fram tills nu.
Jag tog bort mitt telefonnummer från annonsen.
Detta p.g.a. att jag bara idag blivit uppringd av två "intressenter", som storprutat, snackat skit och varit allmänt otrevliga. När jag sen tackar nej till dem, blir de nästan hotfulla. När jag la på satt jag helt tom och undrade vad det var jag nyss var med om...
Jag slipper gärna sånt, jag hoppas eventuella "riktiga" intressenter hör av sig ändå.

Tråkigt att det ska vara såhär att sälja bil nu för tiden.
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Ja man blir ju bara förbannad när man läser det där! Hoppas du får den såld till en vettig person, gärna en entusiast som uppskattar bilen för det den är.

Testa att annonsera här på Powerbörsen, M5portal, BMW E39 Sverige gruppen på facebook och BMW marknaden på facebook. Då slipper man det värsta blocketpacket.
Lasse Karlsson
TP!

Har också råkat ut för sånna intressenter, när jag sålde en BMW förut! Karln ville pruta massor, och när han fick nej, vart man i stort utskälld, och innan han kastade på luren, hävde han ur sig: Du ska va glad att överhuvudtaget få nåra bud, när du sätter ut sån "skit" till försäljning!

Jag luftade min ilska då, på detta Forum, o vad fick man? Jo! de flesta ställde sig på idi..... sida, och hävdade att man får räkna med sånt, när man sätter ut en sån typ av bil som jag sökte sälja!

Efter detta har jag varit ytterst restriktiv med vad jag skriver här! men kan bara hålla med dig! Man ringer inte upp o beter sig så! enkelt men sant!

HA DET!

modolasse
Hehehe....vilka tomtar det finns därute..oftast har dom inte råd heller även om dom fick den för det pris dom vill betala.
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Ser jättefin ut din bil. Många rätt : färg , ratt osv. Väcker habegär 😀
Ärligt bra skriven annons 👍
Enda jag reagerar på e hankook... Men går ju att pruta så får man stålar till riktiga däck :)
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Jag är den första att ifrågasätta "skräpdäck"

Men Hankook är inga skitdäck. De får gott betyg i däcktester, MB har tecknat avtal med Hankook som OE leverantör till S-klass och E-klass.

Jag köpte efter noga övervägande Hankook till min M5a, och de presterar mycket bra. Bättre än de Dunlop som satt på innan.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hankook har till och med vunnit seriösa däckstester. Tror det var AMS eller liknande. Det här med att lita enbart till märken duger inte, man måste läsa tester också.

-------
//Lövet
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hankook är det som sagt inget fel på och jag tror som många andra här att det är tiden på året som är boven i dramat. Även om en E39 M5 går att köra året om, om man så vill.

Håll ut, tveksamt om ytterligare än sänkning gör jättestor skillnad utan var istället flexibel om/när någon seriös dyker upp.
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Skönt att höra att det inte bara är jag som drabbats.
Detta är min sista prissänkning, annars får den helt enkelt stå. Möjligtvis om en likasinnad kommer och det handlar om någon tusing.

Hankookdäcken köpte jag efter att ha läst lite tester där de i snitt hamnade på 3/4:e plats av ~10 testade däck.
De bettar bra, tål värmen en bil som inte brukas på bana bygger upp, men har lite svagare sidoväggar än t.e.x. Michelins och Pirellis motsvarande däck.
Jag ska inte ljuga och säga att de är superba, de förtar lite körkänsla med sina mjukare sidoväggar även om greppet är på sin plats. Men för en relativt billig, äldre muskelbil fungerar de ändå bra sett till vad de kostade. De är ändå i en helt annan liga än t.e.x. Nankang.
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Jag är lite frågande till varför flera skriver "prutat och klart" i sina annonser.
Vill man sälja sin bil och ingen spekulant är beredd att betala det som begärs så är det väl bara att pruta som gör att den blir såld eller?

Finns de som tex säger att jag har ju redan prutat 10 000:-. Ja men om ingen köper ändå så kanske priset är för högt för objektet. Det är ju inget som säger att utgångspriset är "rätt" från början.

Tillgång och efterfrågan är ju det som styr vad som är lätt att sälja.

Nu menar jag inte att denna bilen har för högt pris utan mer generellt.
Knäppgökar får man tyvärr räkna med, och ju äldre bil desto större problem - har varit med om typer som ringt och skällt ut mig för att jag redan sålt bilen efter att ha ditchat deras tidigare bud.
Det finns väldigt många i samhället som tjänar en hacka på att köpa upp intressanta bilar billigt och sedan antingen sälja dem själva eller till andra handlare.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det finns stollar men så vanliga är de verkligen inte. Jag har sålt ungefär 15 bilar senaste åren och råkat ut för en(1) otrevlig person. Han tillhörde känd bilhandlarsläkt och jag var väl lite för tydlig i att jag inte kunde tänka mig att göra affärer med honom. Efter det ringde han nattetid och var lite obehaglig. Efter det har jag aldrig telefonnummer i annonser och därmed inte heller några problem alls.

Mitt absoluta topptips vad gäller skambud är - svara inte alls! Du vinner ingenting på att vara otrevlig, du kommer inte kunna få dem att höja sin bud, du får dem inte att sluta höra av sig på bilannonser. Bara strunta i dem totalt istället.

Däremot kan man inte reagera som en barnunge bara för att man får bud under sitt utgångspris. Det kan ju vara så att det är _din_ prisuppfattning som är fel, inte hans...

-------
//Lövet
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Bi xenon , DCC.

Ski-doo MXZ X RS 2007

Lägg gärna ut varför du säljer ! :)
Folk vill veta sånt , dom antar att det e nå fel på bilen ...
Å du har ju bra orsak , säljes till förmån för en nyare m5 , visar att du e äkta entusiast :)
thekinglives
En "äkta" entusiast byter inte en E39:a till förmån för en E6X;) kanske till en E34 eller E28.
@thekinglives

Där kom den, du satt ribban direkt :-)
Tycker att bilen ser oförskämt fräsch/välvårdad ut med tanke på milen. Den där är nog "tacksam att skruva för den mindre nogräknade". Det blir nog svårt med 90' så här års, förmodligen lättare i vår?
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Bi xenon , DCC.

Ski-doo MXZ X RS 2007

Kolla va " vi köper din bil " vill pröjsa...
Många här verkar fått bra erbjudanden.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Vilka är "många"? Har kanske missat det, men inte sett någon.
Im
184
Immy
Bmw M5 E60 -06 Svenksåld
Gsxr 600 -03
Visst fel årstid osv.
Men priset är 20 lappar fel skulle jag säga minst.
Mina två sista m5 e39or har jag sålt för 67 respektive 78,
båda hade gått 21000mil
den för 67 var en svensksåld 99a
Den andra var en import 00 med uppdaterad motorn och nybytt koppling.
Båda i fint skick
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Immy, om du tänker sälja en M5:a igen för dom pengarna i fint skick och dom milen får du gärna höra av dig till mig. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.