|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej. Tänkte försöka sälja M5:an nu då jag planerat köpa en M5 E60 i vår, men blev förvånad av att ingen hör av sig. Är det årstiden, priset eller miltalet som spökar? Alla tre kanske? Länk | |
|
Ingen hör av sig kan jag säga, det är inte bilen din som är fel utan gruppen i Sverige som köper dessa bilar är väldigt liten. Den ser jättefin ut och seriös annons, skulle dock vänta till våren, dom flesta ställer ju av bilarna nu eller har gjort inför vintern. Se till bilen kommer till en seriös ägare bara så den inte blir ett moddingoffer. |
|
|
Bilen ser väldigt fin ut, hade jag haft plats hade jag gärna haft den i garaget. Kan tänka mig att årstiden spelar roll, speciellt som du inte har vinterdäck till bilen. Vänta till våren då du förmodligen för ut lite mer och följ lanabs råd: sälj den till en seriös person. Lycka till! |
|
|
Ser fin ut, och jag skulle vara intresserad om jag sökte en M5 i det lägre prisspannet. Dock som du själv skriver är det nog en kombination av årstid, mil samt att det är lite småfix. Och som ovan skrivet, en begränsad skara köpare. Så bara ha tålamod eller försöka igen till våren. |
|
|
Bilen ser riktigt bra ut, förutom det andra redan skrivit skulle jag ta bort nedan text. Det kan du informera om på telefon eller helst när någon kollar på bilen på plats om det behövs. Måste finnas något att fråga om och diskutera så precis all info ska inte vara med i annonsen. Tycker inte heller att det måste framgå i annonsen att det inte finns vinterdäck, är ju trots allt en sommarbil i mitt tycke. "Det enda negativa jag känner till är en glappig spindelled vänster fram, sporadiska pixelfel i instrumentpanel samt att det finns små märken där och var, det är ju trots allt en äldre bil. Den har ett dovt vanosknorr på tomgång, som de flesta M5 E39 har, facelift/reviderad eller inte, men det försvinner direkt ovan tomgångsvarv." |
|
| Det wmt skriver håller jag alls inte med om. För det första tycker jag inte man ska hålla inne på kända fel och brister och för det andra är det kontraproduktivt att ge köparen fler anledningar att pruta. | |
| Mkt bra annons! Ärlig och med fina bilder. Miltalet och årstiden är väl de största negativa faktorerna. Hankook lockar inte heller. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Du kämpar mot en sak enbart - tidpunkten. Fortsätt och kämpa så skall du se att det kommer någon till slut. Själv hade jag slagit till om det vore nästa höst då dottern skall börja övningsköra och mina 3 andra är "automat". Klen tröst för dig just nu men som sagt - stå på dig bara. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Utmärkt annons! Håller med tidigare inlägg om årstiden tyvärr. För övrigt så är det bara att gratulera din dotter Kävlingepågen, om det är så att hon får börja sitt billiv med en m5:) Helt rätt, sätt ribban högt från början! |
|
| Det är nog främst milen och årstiden. Priset tycker jag är rätt för en med de milen. Om du har tillgång till mekgarage i vinter kanske du ska passa på att byta leden. | |
|
Fin bil, men som sagt i tråden - fel årstid Fixa leden och vanosrasslet i vinter så blir det lättsålt ivår :) btw. Utökat skinn i Sverige är alltså inte skinn på instrumentbräda - överkant dörrsidor mm? |
|
|
Tack för alla svar, känns ju skönt att annonsen uppfattas som rimlig :) Att i annons upplysa om fel tycker jag är viktigt, jag vet själv hur irriterande det är att komma till en bil och upptäcka fel där säljaren säger; "a just det ja, det glömde jag nämna". Då börjar jag själv fundera på hur mycket mer säljaren har glömt av. Blir den inte såld det närmsta, så byter jag leden. Jag har ju hittat ett objekt jag är intresserad av. Kävlingepågen: Att hon ska övningsköra M5 är ju helt rätt tänkt! 540is, som jag förstått, är utökat skinn, skinn på dörrarnas "grepp" samt mittkonsoll. Helskinn å andra sidan, är skinn över instrumentbräda. Jag kanske har fel? |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jag tycker annonsen är jättebra, hade jag vart på jakt efter en M5:a hade jag absolut åkt och kollat på din. Den ser väldigt fin ut på bilderna. |
|
Tycker det är helt rätt att informera om fel i annons. Det sparar en massa tid och problem för båda parter. Annars är det bara säsongen det är fel på. Det här är en väldigt specifik typ av bil med kort säsong. Det är inget man köper och låter stå över vintern direkt. ------- //Lövet |
|
|
Inget illa menat mot någon här men ursäkter som säsong hit säsong dit, defekt spindel led hit defekt spindel dit mm är bara trams. Största anledningen till att du inte kan sälja bilen är= PRISET Liknande M5:or har utannonserats för mellan 50 000- 80 000:- senast 3-4 åren... Allt går att sälja till rätt pris oavsett årstid. Lycka till med försäljningen. BMW M-POWER |
|
|
För entusiastbilar är det enorm skillnad på att sälja i december eller april. För en vanlig 520d är det en annan sak. Där är det i princip bara pris som räknas. Visa gärna var du hittar en fungerande välskött M5 för 50 tusen också. Jag köper direkt. ------- //Lövet |
|
|
Lövet: De som har haft span på E39 M5 på blocket genom åren vet säkert hur många bilar som har legat i det prisspannet... Aktuell bil är inte direkt någon lågmilare i mincondition skick. BMW M-POWER |
|
| TP du har faktiskt den billigaste M5an på blocket just nu. hittade ingen billigare | |
| Tack TP för info | |
| Några objekt i det skicket som den iaf verkar vara i har jag aldrig sett under 80k kan jag säga... | |
|
Hade jag haft pengarna hade din bil absolut varit intressant för min del då jag älskar e39 m5. Tycker anonsen är bra. Inte ofta man ser en sådan här bil som verkar vara i så bra skick för så bra pris. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.