AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
81.893

Bmw 850 CSi luftmassemätare

Sida 2 av 2
ne
111
necesse
M550i xDrive -18
850 CSI -94

De är helt identiska utseendemässigt, höger, vänster likaså, fungerar med " fel "
men går inte bra, regleringen är inte fullt fungerande. Har pratar med Alpina i Tyskland också, eftersom B12:an också har CSi:n luftmassemätare, fick ett stort NEIN till att montera de med nummer 0280212025, de visste dock inte vad skillnaden var.

Pär
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Hejsan!
Lite förvånande att Bosch inte renoverar dessa ,andra delar som de tillverkat går det ju alldeles utmärkt att skicka ner med posten.
På den tiden när E32 750 var uppe till diskussion så var det ett flertal ägare som öppnade sina LMM och renoverade själva.Visserligen M70 men det var fullt möjligt.
Kan förstå S70 problematiken med tanke på så få tillverkade,finns ju en Bosch verkstad på St:Eriksgatan 2 på Kungsholmen där de är riktigt rutinerade och har mycket rutin på gamla delar,kanske kan vara något att i alla fall pröva,det går ju att öppna LMM och sedan plasta om dom.
Mvh Dic
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag mailade min lokala BMW-åf och frågade och luftmassemätaren är fortfarande beställningsbar. Det finns dock inga i vare sig Sverige eller Tyskland vilket innebär att det är en beställningsvara som tillverkas när de fått in t.ex. 20 beställningar vilket i sin tur gör att det kan ta ett par månader innan man får någon.
F1
328
F1 Power
530iA Touring -02
850csi -93
Hej Necesse och andra.

För två år sedan gav en av mina LMM upp, och jag ställdes inför samma problem med att hitta en ny.
Efter lite sökande kunde jag konstatera att VAG använder samma LMM i vissa av sina bilar men då med ett annat kontakthus. Min tanke var att bygga om till en VAG anslutning eller någon sorts övergång.
Har för mig att AD bildelar har LMM till s70 motorn.
Kan vara värt att kolla upp!

Det som löste mitt problem var att jag som elektronik nörd valde att öppna upp LMMen och felsöka i den.
Felet var att en av anslutningsteådarna till kretskortet hade släppt vid stiftet som kommer från kontakten.
Var bara att löda fast. Och sen ut o köra igen.
Också värt att kolla upp.

Sök på LMM till 850csi här på forumet. Och leta upp inlägget som jag postade då.
Där finns mer o läsa kring detta.

/F1
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.