|
|
|
|---|---|
|
Hej! Automatlådan i min BMW 120 -10 har börjat växla hårt, speciellt på de lägre växlarna. Den har en tendens att vilja trycka upp varvtalet lite före växling vilket resulterar i ett litet ryck och farthöjning. Ska testa ladda batteriet, då jag hört att dåligt laddat batteri kan påverka växellådan? sant? Den tappar klockan ibland, vilket indikerar dåligt batteri som jag förstått. ev. Byta Olja? Sen så har den börjat öppna upp bakluckan till mig när jag låser upp bilen.. även ibland när man bara öppnar förar/passager dörr.. Även detta kan bero på dåligt batteri.. har jag läst, sant? Tack för svar, mvh | |
|
Lustigt. En BMW kan ju få diverse konstiga förkylningar av dåliga batterier men att den skulle börja växla konstigt verkar underligt. Det andra du nämnt beror dock säkert på batteriet. |
|
|
Har du testat att nollställa lådan? Från Google: 1. Put key in the ignition 2. Click on the Start button without having your foot on the accelerator. At this point the lights on the dash will all light up. 3. Push the accelerator to the floor and hold it for about 30 seconds. For me at about 20 seconds I heard a very faint sound. This is the reset sound. Don't worry if you don't hear it. Just keep your foot on the pedal for about 30 seconds. |
|
| Hårda växlingar är iblnd pga för lite olja i lådan. Kolla det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.