|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis köpt en 650i F12 och det är dags att fundera på att sälja den gamle. BMW 530i E60 2004/08. Importerad av mig från BMW AG i Munchen Maj -05. Utöver BMW har den aldrig haft annan ägare än mig så i princip en ägare. Utrustningslista enl nedan. Mycket välskött in och utvändigt. Fri från revor eller dörruppslag, men stenskott finns. Fullservad, delvis av mig med kvitton som stärker original servicedelar. Årlig MrCap-behandlad. Blank och fin originallack och mycket fin invändigt, i motorrum och bagage. Se foton under min profil. De är några år men skicket är näst intill detsamma idag. Komplett historik med alla kvitton i behåll. Det har varit en näst intill felfri bil genom åren. Och nu det negativa: Miltalet: 28.600 Mil, men mest "långa" mil. Gearbox AUT Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery LEDER DAKOTA/TRUEFFELBRAUN (LCTE) Prod. date 2004-08-30 Order options No. Description 205 AUTOMATIC TRANSMISSION 217 ACTIVE STEERING 229 DYNAMIC DRIVE 255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL 261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS 302 ALARM SYSTEM 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW 416 SUNBLINDS 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 435 WOOD TRIM 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 465 THROUGH-LOAD SYSTEM 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 522 XENON LIGHT 524 ADAPTIVE HEADLIGHTS 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 540 CRUISE CONTROL 563 LIGHTS PACKAGE 591 LT/ALY WHEELS/STAR SP. 124 RUNFLAT/MIXED 275/30-18 601 TV FUNCTION 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 610 HEAD UP DISPLAY 620 VOICE INPUT SYSTEM 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 698 AREA-CODE 2 760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION 8SB COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELEMATIC 8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE 8SP COP CONTROL 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION 915 NO OUTER SKIN PROTECTION 934 WINTER TYRES ON LT/ALY WHEELS 936 REQUEST BMW MOBILE PHONE ON DELIVERY 964 REQUEST NAVI DVD ON DELIVERY 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS 851 LANGUAGE VERSION GERMAN Vad tror ni att det går att få för den? Mycket mil, men finare än de flesta i samma ålder. **BMW-ägare i 35 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** | |
|
Den fina raka 6:an gillar många! För värde, titta på blocket, och mobile.de, då borde du få en uppfattning....lägg sedan på fördelar, som ägar-profil, mm...... em3 |
|
|
Jo, blocket och bilpriser.se ger klara indikationer, men frågan är om de positiva faktorerna höjer priset i någon större omfattning? Det är roligare stt gå ut med ett något så när korrekt pris från början. Bilpriser.se tar ingen större hänsyn till utrustning, inte alls till skick och dessutom ganska missvisande priser på ovanligare bilar. Frågan är egentligen om någon är beredd att betala mer för en bil i mycket bra skick och med klockren historik. Många vill ha det, men ger det något mervärde i pengar när billigast på blocket är riktlinje? Miltalens negativa inverkan är lättare att förutspå. |
|
|
Ja, då var den såld. Inte speciellt stort intresse på annons på 64 tkr men plötsligt dök det upp två seriösa köpare varav den första som tittade köpte den för 61 tkr. Fin, välskött och väldokumenterad bil, men många mil avskräcker nog. Som kuriosa kan nämnas att den kostade 9% av nypriset :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.