AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
944

M-Sport ratt 1 serie passar den i 3 serie?

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

M ratt från en 135i 08 passar den rakt i vår E91 09 som idag har vanliga sportratten?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Så, det blev alltså en 320d till slut? Jag har för mig att det var jag som föreslog den? Det var säkert fler än jag dock? :)

Det tror jag den gör för inredningsdelar i 1- och 3-serierna är ju ofta samma. Dock skulle det ju inte förvåna mig om just 135 har andra eller hårdare/större fästpunkter eller något i den stilen.

Ta serienumret på den och jämför? När jag själv snabbkollar ser det ut som att det är samma i E81-82-87-88 som till E90-91-92-93 både före och efter LCI men titta själv i etk.cc t.ex.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Ja än värre det blev två, en kombi och en Coupe men kombin får bli vinterbil så tar vi nya tag till våren känner att jag vill ha en större bil men för tillfället får denna duga det är ju ingen dålig bil iaf även om det inte är samma komfort som man är van vid.

Kollade på schmiedmamn s sida och det verkar vara samma ratt. Tror det gör gott att få i m ratt och knopp, montera stänkskydd och byta till 335ans dimljusgaller med silverinlägg, sen har man ju satt lite egen prägel på bilen.
Införskaffade vinterdäck på 16" ede fälgar och de är ju lite ovanliga också.
Coupen får nog bli till att ställa in på firman dec till mars så man slipper ha den ute i det värsta väglaget.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Ja än värre det blev två, en kombi och en Coupe men kombin får bli vinterbil så tar vi nya tag till våren känner att jag vill ha en större bil men för tillfället får denna duga det är ju ingen dålig bil iaf även om det inte är samma komfort som man är van vid.

Kollade på schmiedmamn s sida och det verkar vara samma ratt. Tror det gör gott att få i m ratt och knopp, montera stänkskydd och byta till 335ans dimljusgaller med silverinlägg, sen har man ju satt lite egen prägel på bilen.
Införskaffade vinterdäck på 16" ede fälgar och de är ju lite ovanliga också.
Coupen får nog bli till att ställa in på firman dec till mars så man slipper ha den ute i det värsta väglaget.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Angående knappsatsen i ratten, funkar den jag har idag på sportratten även till m sportratten?

Själva dekorinlägget runt knapparna och ner över den nedersta ekern verkar ju vara olika.
ha
734
haack
X3 30d -18

Gjorde samma byte på min fars x1...samma ratt där, och knappsatsen är bara att flytta över.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.