AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.294

Däckmärke? vad vet ni om dessa

BMW 330i Sedan 2005

En god vän till mig har köpt ett par däck som han tydligen köpte jätte billigt, märket var "MAYRUN" om jag minns rätt och det däcket tipsade han mig om.. jag undrar om ni hört något eller vet något?

gjorde en vanlig google sökning och fann: Länk , Länk , Länk , Länk , Länk

Verkar vara helt OK men vill jätte gärna få tips om någon annan här köpt det märket förr
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är det vinterdäck du skall ha?

I så fall - spring så fort du kan! ;)

Kinadäck är rena skräpet i allmänhet och som vinterdäck i synnerhet!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Tack för snabbt svar :-)!! nej det är till sommaren jag klarar mig med mina gamla ice blazers. Har exakt exakt 3mm
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
verkar ju strålande med 3mm på vinterdäcken... håll dej i diket i vinter.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Ibland fattar jag inte hur en del BMW-ägare resonerar. Bilen ska gärna dra hur mycket bensin som helst, men när det gäller däck, försäkring och verkstad så letar många efter det billigaste av det billigaste av det billigaste.

Till en fin bil, såsom den du har (för 330i är en fin bil oavsett om den är tio år gammal) så varför inte köpa bra kvalitetsdäck som t.ex GoodYear, Michelin eller Continental? Eller nordiska däck av hyfsat märke som t.ex Nokian?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
...I rest my case...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det finns idag riktigt hyfsade Asiatiska däck som tom nafsar märkesdäcken i hälarna och i vissa avseenden bättre, men likväl finns det riktiga sopor.
Så det är en "Djungel" har köpt riktigt dåliga livsfarliga Kina däck typ Goodride, men också riktigt bra som Federal , Linglong Greenmax i den lägre prisklasssen. Sedan ju även" asienkvalite"t i det dyrare segmentet Som Hankook, Toyo, Yokohama som exempel. Och de etablerade märkesdäck som ovan nämner så får du betala för själva namnet på däcket, och sedan att de tillverkas utanför EU i många fall tas ingen hänsyn till.
Det gäller att läsa så mycket däckstester man kan hitta på nätet när man ska köpa däck. Asiaterna har lärt sig att göra bra däck i moderna fabriker, märks också i balanserningsmaskinen för 10-15 år sedan var de 4 kantiga och svårbalanserade med mycket vikter idag är de lika bra om inte bättre än märkesdäcken att balensera. Säljer mycket av ett märke som heter Nexen som grossisten Nordisk däckimport säljer mycket av och de verkar inte vara så tokiga alls, både som sommar och vinterdäck.
Jag var mycket skeptisk till asiatiska däck tills för en 3-4 år sedan när de verkat bättra sig betydligt. Så det är inte alltid man får det man betalar för men man måste ha lite koll och referenser.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Tack för svaren alla, AlexanderK jag ska ha det i åtanke helt rätt idiotiskt och dumt att snåla så jag kommer att kolla efter nokian det verkar vara bäst enl vibilägare.

Hasso tack för infon!

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Byt även vinterdäcken!

/Jonas
Älskar när folk alltid är så himla rediga hela tiden. Mums!
Si
195
Silver307
520d M-sport -12
Det är ju sällan man ser ett så ärligt namn iaf, MAY RUN. Jag förstår inte frågan, tillverkaren säger ju själv att det kan gå :)
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
" MAY RUN"? Are you serious? Namnet säger allt! Snabba bilar som BMW som körs oftast ganska hårt behöver minst sagt bra däck för att motsvara väggrep som behövs vid hög fart. Mayrun däck är kanske inte det bästa val man gör om man vill "May Stay alive".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.