|
|
|
|---|---|
calon |
Motorn på min 325:a tickar. Det låter som ljudet kommer ifrån passagerarsidan Har kollat kam och ventilspel,(0.25 rakt över). Trodde det var ett läckande avgasrör,men icke. Är det kanske normalt med lite tickande från dessa för övrigt goa motorer? |
|
insprutarna kan ticka lite men inte så att det stör.. _________________ who dares wins... |
|
| Är förmodligen en sliten vatten/bensinpump (inte säker på vilken av dom det var). Behöver förmodligen bytas. Kammen kan vara sliten också. Om du öppnar handsfacket när du kör och ticket låter tydligare så är det förmodlingen vatten/bensinpumpen. | |
| Tror itne att det är bensin pumpen, den sitter i tanken. har samma ljud på min 325:a. aven om det är rätt ventil spel så kan det vara så att kammen är sliten. hittar du felet så hör av dig. | |
| Min 325 tickar oxå,men de kommer ifrån lagret som sitter mellan växellådan å kardanen...skit jobbigt!!! | |
calon |
Tickandet följer motorvarvet,trampar jag ner kopplingen i 100,slutar tickandet. kollat kammen:Verkar OK,inget större slitage. HUR MYCKET TICKAR EN FRISK 325:a..Nån som vet??? |
|
En riktigt fräsch 325:a ska inte ticka alls. Det låter som om vi har samma problem. Jag ska byta kam nästa helg. hör av mig om det slutar låta. |
|
|
Cordobez: Efter att jag hade renoverat min topp, bytt samliga grejer i toppen förutom ventiler så tickade min fortfarande. Jag vet att spridarna tickar ganska bra på M20 och M30! Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
| 320 motorn som satt i tidigare tickade ingenting men läkte olja ur varenda packbox i hela motorn.... kammen som jag har i 325:an som sitter i nu är aldrig bytt och har varit med i snart 20000 mil så det är nog dax att byta den hur som helst, det kan ju itne bli sämmre. det kan mycket väl va spridarna, för om man släpper gasen och motor bromsar så minskar tickande radikalt. Visst är det så att när man motorbromsar så stänger insprutningen av bränsle tillförseln.... eller har jag fel??. men vad beror det på i sånna fall. är dom slitna?? | |
|
I alla fall på moderna bilar med insprut så stängs bensintillförseln av ned till ca 1200-1300 varv har jag för mig, men är osäker på den uppgiften. Kan tyvärr inte svara på om spridarna är slitna bara för att de tickar. Jag bytte en spridare på min topp nör jag renoverade den och den tickade, men jag kan ha hört tickande från resterande spridare! Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.