AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.895

Webasto 320D xdrive touring, ny

Hej!

Någon mer som råkat ut för eller kan hjälpa mig med info?

Jag hämtade ut en fabriksny 320 xdrive Diesel touring i somras, hade beställt montering av Webasto parkeringsvärmare. Jobbet eftermonteras i Halmstad, dit bilarna kommer.

Nu, när kylan kommer, upptäcker jag - och nu även min återförsäljare - att de inte gjort jobbet rätt. Den är på intet sätt integrerad med bilens timer eller SMS-funktion/app, och jag fick ingen fjärrdosa, trots att jag hade beställt det och till och med fått instruktionsboken.

Det enda sättet att starta p-värmaren är att sätta sig i bilen och trycka på en röd knapp till vänster om ratten. Det har jag betalat nästan 30 000 kr för! Dvs, en stor blunder och väldigt obehagligt att jag fått fel information från återförsäljaren om det, även om man nu tycks ta det på allvar.

Någon som råkat ut för något liknande? Går det att fixa? Jag vill absolut inte skjutsa ner bilen till Halmstad igen (bor i Stockholm) - jag är för rädd om min bil för det och jag behöver den här och nu, med en fungerande p-värmare, monterad av någon som KAN.

Tacksam för alla inspel!
Mitt hopp står till Webastocenter i Bromma, att de kan få fixa den.
li
78
lindbergern
M3 -87 (E30)
M635 -84 (E24)
520D -09 (E61)
Om du har den knappen som är monterad vid ljusknappen så är det SMS/APP-styrning som är monterad i bilen. Bakom handskfacket så sitter det en modul som det ska va ett SIM-kort i. Blinkar knappen 1 gång varje sekund? Isf betyder det att allt är i sin ordning. Då är det bara numret till SIM-kortet som du saknar.
Se
67
Sebbe1985
BMW 530d Xdrive Touring M-Sport / M-Performance - 2014
BMW Z4 2.5Si-07
Levereras inte bilarna med värmare från fabrik som på typ E90/91 som är integrerad i idriven??
li
78
lindbergern
M3 -87 (E30)
M635 -84 (E24)
520D -09 (E61)
Nej inte på 3-serien. Den kan du inte aktivera i I-driven. Det är Webastoappen som gäller för din del.
Hej igen!

Pris ske Gud för Webastocenter i Bromma!!! Jag kan inte nog lovorda dem. Så vänliga och otroligt serviceinriktade. Och jag har inte ens fått betala dem för all hjälp och tid de har lagt ner på mig.
Däremot undrar jag vem jag ska gå till när jag ska köpa ny bil (BMW) nästa gång? För inte känns det som om det blir Bavaria i Solna. Bra tekniker och servicemänniskor, men säljsidan är inte påläst. Fick inte ens det som stod på avtalet. Och fick direkt felaktig eller ingen info alls.

All tid och frustration (och pengar, faktiskt) som det har kostat mig. Allt de har nu är en missnöjd kund. Däremot: Lovad vare Webastocenter i höjden!
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Löste det sig för dig? Hur fungerar det?
Jag ska prova i en vecka nu och se om det har löst sig. Annars bokar jag tid hos Webastocenter. De är kunniga och hjälpsamma - allt man kan önska!

Men då har jag ändå inte fått det jag har beställt via avtalet och betalat för (hos Bavaria i Solna). Det, det är synd och skam.
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Men häv köpet hos dem då? Om de inte levererar så får de stå för det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.