AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
558

Bränslemätare lagt av

ka
8
kanstrup
323i -98
När jag var ute och körde häromdan lade plötsligt bränslemätaren av. Mätaren ligger i botten och den röda lampan lyser. Någon som har några tips?

Jag har kollat alla säkringar och de är hela. Kikade runt lite i bagageutrummet efter kontakter till givaren i tanken men kunde inte hitta nåt.. Nån som vet var/hur man kommer åt givaren?
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Kan ej hjälpa dig lokalisera givaren, men det är troligtvis den som är felet, den kan ha ärjat sönder(nån kabel eller så), eller så kan det vara samma fel som är vanligt på Kadetter, rost vid givaren, dock inte svårt att fixa i sådana fall!

/Simon
Min kompis hade samma problem på sin 520. Titta under "Gör-det själv". Tror det fanns ett svar där någonstans. Utförligt med bilder och allt.
ka
8
kanstrup
323i -98
Johan78: Jag hittade inget under gör det själv. En beskrivning med bilder och allt låter intressant. Du skulle inte vilja försöka leta fram adressen till sidan med beskrivning?
Kanstrup:: Sökte också bland mekartips och forum. Forumen jag hittade när jag sökte på diverse sökord, däribland "Niklas" som min kompis heter. Detta var 2000.07 något men så långt tillbaka hittar jag inga inlägg. Problemet han hade var samma som dig. Han bytte ett motstånd på kretskortet som hade "bränts". Motståndet köpte han på BMW för några tior. Ledsen men mer kan jag inte assistera med jusst nu.
ka
8
kanstrup
323i -98
Johan78: Ok, tackar så mycket för hjälpen ändå. Nu har jag iaf något mer att gå på. Skall söka runt lite mer på nätet.
ka
8
kanstrup
323i -98
Problemet med mätaren är löst.

Då jag skruvat loss bränslepump och givare i tanken fann jag att en sladd från givaren vickats av. Lödade dit sladden igen och nu fungerar allt.

Blev lite förvånad över att sladdar och motstånd till givaren låg helt öppet i tanken tillsammans med bensin. Torde väl finnas en viss explosionsrisk om sladdar går av och råkar orsaka kortslutning och gnistor?

lossnat från
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.