|
|
|
|---|---|
| Påverkas någon funktion i bilen av att man ex. har 17" hjul fram och 18" bak om man har samma höjd på däcken, alltså en något ändrad rullomkrets? | |
|
Den enda bil jag kan komma på som har så standard är Ford GT. Varför skulle du vilja ha större fälgar bak? Men om du väljer däck som är inom 1-2% rullomkrets från varandra så borde inget ändras. Det kan det skilja mellan 225/40-18 och 245/35-18 eller 225/45-17 och 255/40-17 eller andra standardstorlekar. |
|
| Som Grelle säger, omkretsen måste vara lika, annars tänds tex ABS-lampan. Har du XWD så är det ännu känsligare med lika omkrets. | |
| har inte en hel del jänkare det numera (från fabrik) | |
|
Jo det finns bilar som säljs med olika stora hjul bak och fram. Men tack, då vet jag att ABS reagerar på olika Hjulstorlek. |
|
|
Såg just att M4 GTS hade 20" bak och 19" fram ... och 1 sekund långsammare än 911 GT3 RS på ringen, så lika rullomkrets kanske inte är så viktigt ändå 26,7" vs 26,3" i rullomkrets - ganska rejäl skillnad |
|
| 540is: Det va futtiga rullomkretsar (67.8 respektive 66.8 cm...)*hehe*. Jag antar att du menade hjuldiameter (dvs 212.9 cm respektive 209.8 cm i omkrets). Det finns viss inbyggd "tolerans" för avvikande hjulomkrets i ABS-systemet, en dryg procent är säkert inom toleranserna som i detta fall? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.