AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.058

tomgångsproblem och ryckig gång imellanåt 318is e36

Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Min bnw har lite svårigheter att hålla tomgången när den e kall! Men så fort den kommit upp lite i temp så ligger den fint på.tomgång..

Testade att rengöra tomgångsmotorn med brakeclean samt wd40 men det enda som hände då var att tomgången ökade vid varm motor... (ca 1400rpm)

Den kan även få för sig att börja hacka/rycka imellanåt vid gaspådrag men för det mesta går den fint!

Tips uppskattas!
Ro
12
RobiE36
E36 320
Hej har samma fenomen med min 318is -93 . Men däremot varm som kall, körd 1 minut eller 20 mil. Det kommer lite titt som tätt. Vart bättre efter orginak ngk stift men aja vettifan... Bytte luftmassemätare också men det hjälpte ej.

Var på tomgång motorn lite och kände men den känns bra. Däremot verkar min gå bättre och bättre ju kallare klimatet blir.... hmm mer syrerik luft???=o
T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
Köpte en 318is till min grabb häromveckan som beter sig likadant. Jag skulle tro att det är en spricka någonstans som pressas samman när motorn börjar få lite temp. Hans beter sig precis som vid ett luftläckage med joddlande tomgång så vi skall beställa en ny insugspackning sen skall insuget av och inspekteras undertill samt alla slanagar o sånt som sitter där under. Jag tror felet ligger i att den drar tjuluft när den är kall och att den tätar sig efter några minuter med ökande temp.

Den som väntar på något gott - Får alltid vänta för länge !!!
Mvh: // Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.