|
|
|
|---|---|
|
Besiktigade bilen igår. Fick en 2a på Vä. spindelled. Åkte till en verkstad idag. De kollade spindelleden men hittade inget glapp. Dom bytade dock spindelleden iaf. Ska in me bilen på ombes på torsdag har jag tänkt mig. Om d nu skulle visa sig att d e fel än.. Vad kan det då vara som glappar??? nån som har lite ideer?? tack på förhand! mvh Daniel ---------------------------- Finns på icq: 60288954 | |
|
visst finns det folk med lite glapp i skallen men eftersom utrustningen som sbp använder till hjulupphängningen är mycket sällsynt i verkstäder så är det näst intill omöjligt för en vanlig mekaniker att hitta en glappande styrled.. byt o var glad att du har en ny led.. _________________ who dares wins... |
|
|
Bilprovningens verktyg sällsynta??? Kofot,Järnspett och Träklossar,på min försökte dom bryta mot bromsskölden. ---------BMW ///M3---------- |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kontant:Vilken avkrok bor du i om det inte har en skak till framvagnen på SBP. MVH Hasso |
|
Tillhyggen som Kontant beskriver används med framgång i Jordbro. Jag har fått flera poäng på det sättet. /Kalle |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jo jag tror att Bimmerman märkte av att det fanns sånt i verktygsväg i Jordbro,men inte relaterat till bilprovningen. MVH Hasso |
|
Dom börjar med att skaka framvagnen men litar väl inte på det så då provar dom med spett och dylikt,tyvärr hittade dom inget solitt att bryta mot så dom testade mot skölden. Bilen gick igenom med blankt papper. ---------BMW ///M3---------- |
|
|
Det finns bilar där kofoten ska användas för att prova om leden går att bryta isär, dock tillhör M3:an definitivt inte dessa bilar, så det var ett felaktigt förfarande. Normalt sett ska framvagnskontrollen enbart ske med hjälp av framvagnsplattan och handkraft med bilen i mellanläge. Jeppe |
|
Apo |
vad kostar det fressten och byta spindeldelen på en e36a.. |
|
dom hade en sn sån maskin so skakade bilen i sidled som fan..hehe ..ska in på ombes imorron. Hoppas den går genom då =) tack alla ---------------------------- Finns på icq: 60288954 |
|
|
Jeppe: Jag tror utan tvivel att DU är den som tillför dom mest säkra kommentarerna på detta forum. Tack för att du orkar ta dig tid med oss frågvisa. Mvh. Micke Olsson |
|
|
SBP finns ju till av nån anledning men tyvär så finns det ju gott om fördommar om det mesta bland oss primater.. _________________ who dares wins... |
|
|
Var med bilen på OMBES nu. Den kom igenom utan problem =) ---------------------------- Finns på icq: 60288954 |
|
|
Hmm, känns inte tråden lite... modifierad? Har för mig att den var annorlunda igår :)) |
|
|
jo det har redigerats ganska friskt här inne.. just pga att det försigkom en massa personangrepp och det är ju inte meningen med detta forum.. _________________ who dares wins... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.