|
|
|
|---|---|
|
Funderar på om det är värt att försöka sälja morsans gamla E36a och om så hur mycket man borde kunna få? Funkar fint men har rostfläckar på dörrar och vid bakluckan. Sitter motorvärmare och mycket bra sommar och vinterdäck. Servad och reparerad de senaste 10 åren (som hon ägt den) hos Pär Larsson i Huddinge. Inte skabbig invändigt, välhållen och snällt körd. Ska besiktigas senast sista januari. Låter utmärkt i motor och lagt 10kkr på den senaste året. Frågan är bara om det är ens värt att lägga ut på annons med tanke på allt bök. Nedan är specar... Model 316i - EUR Development Code E36 (4) Doors 4 Engine M43 Displacement 1.60 Power 75 Drivetrain HECK Transmission MECH Color Calypsorot Metallic - 252 Upholstery Stoff/anthrazit - C3AT Production Plant REGENSBURG Production Date 1995-01-09 Options 240 Leather Steering Wheel Lederlenkrad 302 Alarm System Alarmanlage 314 Heated Windscreen Washer Nozzles Frontscheibenwaschduesen Beheizt 320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall 410 Window Lifts, Electric At Front Fensterheber, Elektrisch Vorn 465 Through-load System Durchladesystem 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 498 Headrests In Rear, Mechanic. Adjustable Kopfstuetzen Im Fond 502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage 520 Foglights Nebelscheinwerfer 530 Air Conditioning Klimaanlage 540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung 556 Exterior Temperature Display Aussentemperaturanzeige 687 Radio Preparation Radiovorbereitung 827 Scandinavia Version Skandinavien-ausfuehrung 928 Tyire Control Reifensteuerung | |
| Runt 12 kanske om lacken inte ser jättetråkig ut? | |
|
Ok tack för input. Hmm mja lacken är kanske inte showroom direkt men ingen katastrof. |
|
|
Hur långt har den gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
På en bil i den prisklassen är det väsentligt om AC fungerar osv. Åk och besiktiga den nu. Är den nybesiktigad utan anmärkning, fullt fungerande, är hel och fräsch och har fräscha vinterhjul borde det gå att få 12-13 tycker man... Besiktiga, tvätta och städa, ta bra bilder och sätt ut en bra annons med bra utförlig text. Prova att begära 14900:- och var beredd på att en jäkla massa idioter ringer, SMS:ar och mailar... =) MVH Christofer |
|
|
Lägg ut den här på sidan, jag sålde min 518i M43-95 för 11500kr på autopower för ett år sedan till en bra och seriös köpare. Stephan |
|
|
Hej och tack för era svar. Den har gått kring 18500mil. Jag orkar inte lägga mycket energi på försäljningen då jag inte har tid eller lust att böka så jag kanske ser om jag orkar slänga en hink vatten över den och lägger ut den. Valet står mellan försäljning och skroten för att slippa allt krångel. Känner bara att det är så synd att skrota en annars fullt fungerande bil. Och yes, AC funkar. Lägger mig kanske i nedre området av prisidéerna här och hoppas på snabb smidig affär där jag har lättare att välja "rätt" köpare. Börjar nog med annons på AP då det är generellt trevligare köpare upplever jag jämfört med blocket. |
|
| La ut den här på AP för 12kkr, får vi se om det blir något napp eller om det blir skroten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.