|
|
|
|---|---|
|
Har haft funderingar på att skaffa en startbooster att ha hemma i "beredskap" utifall man skulle stå där med skägget i brevlådan hemma på gården i mörkret när man på morgonkvisten (04:00) har bråttom in till jobbet...är detta ett bra alternativ? har hört annat... Mvh | |
|
Länk eller Länk alex |
|
|
Jag har köpt denna.Länk har inte testat den själv, men den lär ha startat en V8 som hade 2 tomma batterier BMW CS #5206 |
|
|
Tackar för tipsen, jag har haft lite funderingar på en sådan smart-starter, men vid ett tillfälle då jag fick möjlighet att testa en sådan under vinterförhållande, vi var i fjällen och batteriet hade dragit ur, det var dock endast -15 grader men denna smart-starter jag fick prova orkade inte alls dra igång min 3 liters diesel utan vi fick ta till traditionella startkablar. Vi använde oss utav ström/jord-plint under huven, vet ej om detta var korrekt väg att gå, ska man behöva koppla in sig direkt på batteriet bak vid hjälpstart?? Mvh |
|
| Nej, gå via plintarna fram. | |
| ok, men vad är det som kan hända om man kopplar in sig direkt på batteriet bak..är det nån risk man bränner upp nåt? | |
|
Det är ju mycket närmare till startmotorn på plinten under huven! Dvs bättre. Annars händer inget speciellt om man kopplar in sig bak vid batteriet men eftersom det sitter en massa kablar och grejer där ju risken mlt större att man gör ngt klantigt, tex sätter plusklämman mot karossen och får gnistregn. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.