AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
929

Identifiera fjädring/stötdämpare

Min E30 cab är sänkt, inte av mig utan av tidigare ägare.
Nu börjar den bli sopslut fram, slagit igenom så pass så att jag är tvungen att köpa en ny skärm (böjt till skärmkanten).
Problemet jag har är att den är sänkt och jag har ingen aning om hur mycket eller vad som sitter där.
Ni som vet, finns det ngt sätt att utläsa dessa så jag kan köpa dämpare och fjädring med samma sänkning?
Eller vet man först när man skruvat bort delarna?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det lär du nog veta först när du monterat loss grejerna. E30 cab är ju en modell som kan vara ganska nerlusad med piratdelar. Lyckligtvis finns det ju hur mycket kit som helst du kan köpa till just en E30, både i budget- och premium.

Det är ju inte omöjligt att det sitter ett kit bestående av t.ex. bilstein och HR-fjädrar eftersom det ju är rätt vanligt på BMW.

Jag vet inte hur mycket du kan skruva själv, men ett sådant där projekt är rätt roligt att sysselsätta sig med över vintern. Det finns ju rätt mycket reparationshandböcker du kan köpa.
Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
Enklast och "säkrast" om du ej vill riskera att den ska bli för hög eller låg är att köpa coilovers så justerar du ju den i den höjd du vill ha, men ett tips, köp "vettiga" coils.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.