|
|
|
|---|---|
|
Hej En fråga till alla kunniga här på detta forum. Jag har släppt iden på att köpa en 09 520d och riktar in mig mot en 520d 2011 års modell med ca 6000 mil på mätare. Det är automat men har inte sport och eco-läget... Förutom att det ser coolare ut på ratten med paddlar och två extra knappar med förstås funktion. Hur viktigt är detta? Kan man leva utan sport och eco? Jag räknar med att ge max 225 000 och färgen är brun-metallic. Läderklädsel och vinterdäck. Tack för svar! | |
| En fullständigt meningslös option på en 520d - så det är definitivt ingen dealbreaker. Automaten i sig är betydligt viktigare för andrahandsvärdet. | |
| +1 | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Jag vill hävda att Paddar är något du aldrig nyttjar. Har haft det på massa bilar, och jag tror aldrig jag nyttjar mer än testat det någon gång. Lite som när steptronic kom, automaten sköter det . Du behöver inte.. Visst på en ferrari på bana, men missförstå mig rätt. det är en 520d :) |
|
Paddlar är totalt ointressant i biltypen ------- //Lövet |
|
|
Hej Tack för alla svar! Det jag undrar är inte bara paddlarna utan också ECO och SPORT läget på själva lådan. Visst är det samma 8-växlade låda även utan dessa lägen? Thanks!! |
|
| 5:an finns bara med den 8-stegade automaten. | |
| 5:an finns bara med den 8-stegade automaten. | |
| Jag tycker det är "stor" skillnad mellan Sport och komfort i min bil, betydligt mer än att bara lägga växelspaken till vänster. Visst det är ju inte direkt så det kommer 200hk extra. Men den blir betydligt rappare i både växling och gasresponsen. ECO kör jag i när jag långkör och det ger en del på bränsleförbrukningen. Sedan tycker jag det ser fattigt ut i bilen utan dessa knappar. | |
|
Hej igen. När man lägger i ECO och SPORT ändras då även chassit eller är det bara växelresponsen? Tack för svar!! |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
ECO Pro visst jag inte vad var innan jag läste. Men vad är skillande på den och Dynamic Drive. Hur som, Eco Sport är både chassit , styrning och växling. Hallfall har det varit det på min F11 530d |
|
Är inne på Jörgens linje - Det är inte DDC (dynamiska chassie) som förväxlas nu? Detta har inget med automaten att göra (även om växlingarna påverkas mellan lägena). Oavsett så är det väldigt få köpare som skulle skippa en 520d pga avsaknaden av DDC eller sportautomat med paddlar. Hade ingen av optionerna till min X3 20d och den såldes väldigt snabbt iaf. |
|
![]() 2.226 530d G31
2VA Adaptive Drive (inkl 223) 229 DYNAMIC DRIVE 223 Dynamic Damper Control 4U2 ECO pro (denna tror jag inte fanns 2011, kom 2012) Så kolla bimmer.work vad det är för option du menar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.