|
|
|
|---|---|
The_Skygazer |
Hej, Jag är nog lite paranoid för tillfället eftersom jag kört en Automat en längre tid och fått allvarliga problem med den, men nu köpt en manuell. Jag har lite funderingar hur den skall kännas. Jag har nu en E39 528 -96 16000 mil. Fullservad och M-testad. Hur lätt är det att växla i en sådan här, Skall det vara mjukt mellan växlarna eller skall det vara lite motstånd? Har vad jag märkt en liten svag "skrapning" medans jag växlar, men den är mycket exakt och lätt annars att lägga i växeln. Är allt som det skall? Berätta för jag minns inte riktigt hur det skall vara nu när jag kört Automat ett tag. |
|
har tyvärr aldrig haft privilegiet att köra E39, så jag kan inte direkt svara på din fråga. Föreslår istället att du helt enkelt känner efter på en annan E39 (nyare?)om det känns likadant där. Men att det ska "skrapa" när du växlar låter inte helt rätt....? _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
nattvakten |
tryck ner kopplingen i botten och prova o se om det försvinner, gör det inte det så åk till en verkstad och visa upp det, hade det problemet på en annan bil och syncringarna var dåliga men din bil har ju inte gått så mycket så det borde inte va de. Lycka till |
The_Skygazer |
Sådär, nu har jag varit och testat BMW (ny) och den känns praktist taget lika dan som min. Snacka om att vara paranoid, men har man väl haft problem inna så är det lätt att bli rädd. Men den känns normal faktist.. Tack för hjälpen i alla fall |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.