AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.214

BMW E34, borttappad nyckel.

wh
61
whazzer
523i E39 -98
Tjena!

Tappade bort nyckeln till min E34 520i -95.

Tog fram reservnyckeln och skulle låsa upp. Men fjärren funkade inte, så ska byta batterier i den ikväll.

Men, jag öppnade dörren med dörrlåset. Då gick larmet men stängdes av igen efter någon minut.

Jag har läst lite om att bilen kan gå in i nåt konstigt läge, där man inte längre kan använda en nyckel.

Frågan är, har jag gjort bort mig då jag öppnade dörren ändå?

Det blinkade svagt rött på reservnyckeln när jag försökte öppna med fjärren.

Har någon vetskap om detta?

Tack på förhand!

Hej,
När larmet går genom att du vrider upp låset, kan du stoppa larmet genom att vrida på tändningen.

Å andra sidan säger du, att lysdioden tändes när du tryckte på lås-upp-knappen. Det tyder ju egentligen på att nyckelns sändare fungerar och då har vi kanske att göra med det kända "problemet" med initialisering av nyckeln.

Men prova först med batteribytet, så att du är säker där. Jobba snabbt, för en eventuell tidigare initialisering överlever då. Vid längre tid försvinner den och måste göras om.

Om fjärren efter batteribytet fortfarande inte fungerar, blir första åtgärden att initialisera nyckeln. Jag tror att det finns ett mektips här om det. Sök annars inlägg på forumet.

/Lennart
Hej igen,

Här är mektipset. Det verkar finnas olika varianter, så om detta inte fungerar prova att googla. Men ge inte upp efter det första, eller det andra försöket att initialisera enligt beskrivningen här.

Länk

/Lennart
wh
61
whazzer
523i E39 -98
Tack för snabba svar!

Den gamla nyckeln kom till rätta igen efter mycket om och men!

Men tack än en gång!

/ John
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.