|
|
|
|---|---|
|
Jag ska byta oljan i lådan och har betsällt ett paket med tråg/filter och 8 liter. När man öppnar bottenpluggen i tråget, hur mycket blir kvar i konvereter mm? Hela lådan rymmer enligt spec ca 8,5 liter. | |
| Bump | |
| Bytt olja och filter/tråg och fick ut 4,1 liter på en 8hp70z. | |
| Inte mer, då är kanske avsikten att man ska byta en gång, köra lite och byta en gång till eftersom kittet innehåller 8 liter? För att späda ut den gamla så mycket det går... | |
|
På andra märken brukar man skölja lådan för att få bytt oljan, nu minns jag inte exakt hur processen går till men man brukar typiskt få fylla på olja i ter omgångar och man kopplar loss ett av rören mellan låda och oljekylet för att köra ur all olja ist för att blanda ny och gammal... Gör man inte mostvarande på BMWs automater? |
|
| Jag körde i 2 veckor och tömde en gång till, då fick jag ut 3 liter. Man kan lossa rören till oljekylaren och tömma systemet den vägen. Tycker att det här räckte för mig. | |
|
Oljan bytt, den gamla var kolsvart, som motoroljan efter 3000 mil motorolja i en diesel. Livstidsolja i automaten är ju rena skämtet. Varför påstår de det? Tycker att den växlar lite mjukare men har bara kört några mil, men skönt att ha det gjort, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.