|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW X5 xdrive 30d som jag just köpte i Tyskland. PDC:n fungerade fint tills säljaren bytte höger backljus som var trasigt. Då började bilen varna för PDC failure. Därefter ger PDC:n inget utslag men backkamera och top view funkar som det ska. Trots detta så funkade plötsligt PDC:n någon sekund när jag startade bilen nu. Den indikerade både fram och bak på hinder som fanns under c:a en sekund innan den återigen varnade för PDC failure. Jag har fått hjälp att återställa men felmeddelandet kom tillbaka direkt trots att den också fungerade ungefär en sekund igen innan felmeddelandet kom. Någon som har några idéer? Med vänlig hälsning Jacob | |
| Låter som du har defekta givare, alternativt en defekt modul. Vad säger felkoderna? De brukar peka ut vilka givare som felar. | |
| Byt höger backljus. | |
|
Felkoden säger: No warnings from park distance control. Have the problem checked by BMW service as soon as possible. |
|
| Du kan börja med och lyssna på varje pdc med örat, givetvis med PDCn aktiv. Den pdc som inte tickar är defekt. Läs av felkoder med en felkodsläsare. | |
|
Kan tyvärr inte hjälpa dig men min kompis har samma problem den varnar likadant. Kan återkomma när han har fixat problemet. Men han har dock ej backkamera på sin x5 |
|
| Menar inte felmeddelandet i checkcontrolllen. Läs felkoder med ett OBD-instrument. | |
|
Ok. Jag har beställt ett sånt så snart vet jag. Jag fick ju hjälp att nollställa felkoden men minns den inte just nu. Antar att den är tillbaka. Jag lyssnade på pdc:erna men kunde inte höra någon. Trots att jag vet att de funkar. Så jag antar att det skulle kunna vara modulen då? |
|
|
Jag hade problem för två vintrar sen. I min tror jag det var ärgning. Det drar upp en massa salt o skit under kofångaren. På min X1:a fick jag in handen under och ruckade fram o tillbaks vid pdc:erna. samt blåste på med vatten. Efter detta har de funkat utan problem. Hälsn Peter |
|
|
Bytte lampa och det gjorde ingen skillnad. |
|
| Prövade även att försöka spola med en vattenslang på baksidan av spoilern men det gav inget. Är det någon som vet exakt var modulen sitter så jag kan känna på kablaget till den? | |
|
Park Distance Control / PDC: - Fault: sorry, unknown DTC fault - Code: 00AB1D - Fault: sorry, unknown DTC fault - Code: 00AB48 |
|
| Udda felkoder, vilket program läste ni med? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.