AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.193

Köpråd, skulle ni gjort detta byte?

Hej!

jag har för tillfället den här: Länk

Men är lite smått sugen på denna: Länk

Har en köpare som kan tänka sig att lägga 89 000:- för min och säljaren med 330 kan gå ner till typ 110 000:-. Fördelarna med 330 är ju såklart motorn och M-paket samt 3000 mil mindre annars är de ju väldigt lika varandra. Nackdelarna är ingen taklucka och inte belysningspaketet samt dyrare försäkring. Sen är det ju en mellanskillnad på ca 20 000:-. Är det värt dessa pengar anser ni?

Såklart kan ju bara jag avgöra detta egentligen men vill ha lite råd och tips, tack på förhand!
//Simon
Hej,

Brukar hålla mig ifrån tyckar-trådar, men får väl ändå delge dig en liten erfarenhet.

Många olika finesser i bilar har jag bara "blivit med", dvs jag har köpt en (begagnad) bil, som visat ha saker som jag tidigare inte haft eller ens vetat om. Men när jag väl vant mig vid dem, har de blivit krav inför nästa bilköp.

Så om nu bristen på taklucka känns som en stor sak, är det inte läge att byta.

Pengarna blir med tiden ganska oviktiga, om du tycker att ny-bilen i övrigt känns rätt.

/Lennart
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag skulle gjort bytet. Skillnaden i upplevelse mellan 325 och 330 är större än taklucka eller inte. Man kan inte alltid få allt begagnat. Men känns det inte rätt - gör det inte. Det är du som betalar inte jag.

-------
//Lövet
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Taklucka och belysningspaket är väl inte direkt de mest "nödvändiga" optionerna. Byt.
No
132
Nop
320d Touring -11
116i pre LCI -07
Takluckan vägs ju upp av det svarta innertaket i 330:n :-)
Men en stor skillnad på bilarna är ju även växellådan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.