|
|
|
|---|---|
|
Blev återigen bmw ägare för ett tag sedan och har bestämt mig för att gå ifrån dom 17tums däcken som satt på vid köp. Har sett en 1 serie med 19 tum och tycker det gjorde sig riktigt bra. Har hittat ett par på blocket jag jag är osäker på om dom passar, Dom har måtten: 19x8 ET34 - 235/35/19 19x9 ET37 - 265/30/19 Någon som vet om dom passar eller har tips på något annat som passar? | |
|
Hyfsat säker på att de inte funkar. Låg ET + breda = kommer ta i skärmkanten. Original 19" är 225/35/19x7,5 ET45 fram 245/30/19x8 ET52 bak |
|
|
Dom kommer ta i. Speciellt när det är så pass breda däck också. Dom där fälgarna passar till 3-serie. |
|
|
Jättetack! Just dom originalmåtten verkar vara mkt svåra att hitta beg. som du postade Weiman. Nu är det ju ett tag kvar tills sommardäcken skall sättas på igen men det hade varit skönt att säkra en uppsättning redan. |
|
|
Originalmåtten kan man alltid skjuta lite på då dom flesta originalfälgar har mariginal ut till skärmkanten. Så att skaffa en fälg med något lägre ET än original ser jag bara som en fördel, utseendemässigt alltså. |
|
|
Håller med om att det ser bättre ut, men frågan är vilken dimension som isf är max? Hur lågt ET mått ihop med max bred går på bilen utan problem? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.