AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.051

E36 325 -94 vanos. Ingen gnista eller bränsle.

cv
2
cvoa
E36 325 -94
Hej alla bmw nördar, ny användare här som behöver komma i kontakt med das eliten gällande el, startspärrar o annat trist på min e36 325 -94, jag försöker få liv i den så ja kan hänga av byns Volvos i vinter.

Just nu ganska rensad på allt invändigt och det hänger elhärvor lite varstans. Den är från början en automat som nu är bytt till manuell. Har "googlat" länge och paniken börjar sakta men säkert krypa på nu när inget hjälper.

Vad jag har gjort: mätt upp givare som ska va hela, kopplat bort det gamla larmet, prövat olika dme boxar mätt så dom har ström. Kollat så saker och ting är jordat, klippt pin 66 vid dme kontakten, sett till så den gamla automat kontakten står i P läge.

Pumpen går igång om den byglas med direktström men bilen tänder inte. Om man läser så pratar ju folk om datagrejjer typ startspärrar och EWS system. Min bil är -94 och borde då ha EWS 1 som tydligen ska va nått relä istället för antennringar, chip och boxar

Är förövrigt ganska kass på el. Har ni några förslag på vad jag kan göra härnäst?

Tack på förhand! :)

cv
2
cvoa
E36 325 -94
Tja, är det någon här inne som har haft och även löst ett liknande problem?

Måste ju vara Electronische Wegfahrsperre 1 som jävlas, eller har ni andra tankar kring detta?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.