|
|
|
|---|---|
|
Länk Vad tycker ni om den? Värd sitt pris? | |
| Jättesvårt o säga om den är värd sitt pris utan att se o testa den, men är den sjysst, kan den vara värld de pengarna. Det jag skulle tänka på att när de milen som denna bil har så börjar det bli dags att fundera på att turbo x2 kan behövas bytas inom några tusen mil.. Vilket för mig som åker ganska mycket skulle kunna vara om något år vid otur.. jag hade inte köpt en som gått så långt.. Men det betyder inte att det är en dålig affär.. | |
| Vad kan det kosta att byta dom 2 turbon? Madfred | |
|
Som madfred skriver hänger det ju på din körcykel, kör du inte många mil om året så har du en fin bil många år framöver. Jag har läst rätt mycket på nätet under lång tid och skulle inte säga att det bytts speciellt många turboaggregat pga slitage, dock en hel del pga av wg-rattle, men det är ju bara kosmetiskt oljud. Mitsubishi TD04 är rätt slitstarka aggregat för övrigt. Sen skulle inte jag vilja påstå att 16000 mil är mycket. Det är isåfall andra delar som jag skulle vilja påstå är mer opålitliga på BMW:s 6or, N54ans högtryckspump, och vattenpump, tändspolar på alla 6or oavsett om de är turboladdade eller ej. 335i är en riktigt skön bil, dock i törstigaste laget men återigen hänger det ju på hur många mil du kommer köra, en par decilitrar hit och dit på 1000mil blir småsummor i din totalkostnad, men på 3000mil/år så ser det ju annorlunda ut. Personligen skulle jag valt en Msport automatare med taklucka och navigator, men där har alla olika preferenser. Men glädjen är viktigast, kosta vad det vill, en 335i är ljuv musik och jag har ett skitfånigt smajl varje gång jag drar på med min, det blir inte lika brett i svärfars 335d... |
|
|
Jag vill helst ha manuell för det är sportigare. Jag kör max 2000 mil om året. Jag tänkte så här : denna bil kostar 20 kanske 30 tusen mindre än dom som har gått få mil ( typ 10,000 mil) och då tänkte jag att jag har dom pengarna att lägga på det som eventuellt behöver bytas närmaste åren. Vad tycker ni? |
|
|
Absolut! Många mil behöver inte betyda mycket slitage på motor. Tex en 3år gammal bil som gått 15000mil kan mycket väl vara fräschare internt än en som bara gått 3000mil, det hänger ju på hur de är körda. Däremot tar ju slitdelar mer stryk med milen som bromsar, leder osv. kolla bromsskivornas skick, lyssna efter oljud, känns den rätt så köp. fälgarna är dessutom bland de snyggaste BMW gjort! |
|
| Hur ser det ut med service på en sån bil? När är det dags för en stor service? | |
| Tompathepilot fyllde på med det mesta! | |
|
Service är samma pris som övriga 3-serie. Nån stor service finns inte utan bilen känner själv av körcykler och talar om när de olika servicemomenten skall göras. Motorn har kamkedja så kamremsbyte behöver du inte fundera över. Dock finns ju multiremmen som driver generator, AC osv. När den byts vet jag inte. /Tompa |
|
| Okej tack thompathepilot | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Eller lägg 30,000kr extra vid inköp, köp en med lågt miltal bra skick och slipp ev rep pga slitage. När du säljer bilen efter två år och 4000 mil är bilen i annonsen svinsvår att sälja och får skänkas bort. Säljer du istället den dyrare bilen som då gått 14000 mil, ett lågt miltal sett till att bilen då är över tio år gör du i helhet en bättre affär. Mindre strul bättre känsla och skick mindre förlust alt om affären landar på samma förlust har du iaf kunnat njuta av en fin problemfri bil. |
| Tror inte den behöver vara särkilt svårsåld framöver. Visst. Kanske du förlorar en hel del pengar på affären. N54 kallas ju inte tysklands 2jz för ingenting. Tror det kmr bli en eftertraktad motor i framtiden då det finns så god trimmpotential. | |
| Vilken ska man köpa då? Den måste ha hel skin. O helst helst svart | |
|
Tänkte ungefär som du förra året. Var då en cabb 335i jag var ute efter. Villa ha en svart med svart skinn o de skulle va en 335i. Hittade en som var kanske 40 papp billigare än de andra på blocket. Men i mitt fall så hade jag nästan tjänat på att köpa en dyrare med mer utrustning då jag har bytt fälgar o skaffat mpaket mm nu efter. Sen så har jag inte navi heller o det saknar man ju. Men jag tror inte du ska stirra dig blind på milen utan mer på vad exakt du vill ha för utrustning och vad du har för planer framöver. Jag visste att jag skulle styla den framöver så har gått back nu i längden. Sen som de andra sagt så kanske det är lite många mil om du tänker köra mycket med bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.