|
|
|
|---|---|
| Jag fick ett förbannat stenskott som gjorde hål på strålkastarglaset fram, pratade med Bmw och de ville ha 14000:- för komplett ny strålkastare, frågan är om någon vet om man kan få tag på endast glaset? | |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
Hej det tror jag inte finns och glaset är garanterat limmat tex på tidiga facelift e39 kan man byta glas genom att värma limmet men runt 2002-2003 tror jag Hella (BMW) bytte lim men en beggad strålkastare till F10/F11 kan du kanske hitta på ebay.de för 4-5 tusen |
| Glaset är limmat ,på min f11 bytte dom bägge under garantin,har du kollat med försäkringen annars för du har väl inte 14k i självrisk? | |
| Beroende på var på lyktan det slog hål så kan det funka att lägga i en limklick som tätning. Men jag skulle också börja med att kolla med fb, antingen glasförsäkringen eller helförsäkringen. | |
|
Bytte ena lyktan på min med en ny men slapp betala som tur var sedan det inte var jag som orsakat skadan. Tänk på att du kan få kondens-problemer om du reparerar lyktan. Köper du begagnad lykta så tänk på att den måste kodas in i systemet. Kostar det med. Vad än du gör så gör något som BMW gillar, sedan du har så pass ny bil:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.