AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.701

Sålde 740i:n billigt, rätt eller fel?

Fr
156
Friedrich S
BMW 740ia-98
Hej,

Så har jag sålt min 740ia. Känns lite vemodigt efter att ha åkt E38 i mer än 12 år.

Bensintanken var dålig och den hade lite startproblem ibland. Spekulanten hittade dessutom fel på styrservon. Så jag släppte den för 12 000 kr. En spottstyver för en sån fin bil. Men: Vad kostar en ny bensintank, nya delar för att fixa startproblemen+styrservo? En hel del. Säkert 15000 kr. Så jag känner mig inte helt missnöjd. Jag hade heller inte tid att ordna felen.

Skulle ni lagat och sålt eller sålt som den är? Ställt av och sparat bilen? (Hade ingen plats)

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag hade också sålt den.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Med dom felen och att det inte är någon framtida samlarbil skulle jag också ha sålt den, men förstår att det känns vemodigt. Du gjorde helt rätt, det finns fler E38:or om du vill ha en igen.
Fr
156
Friedrich S
BMW 740ia-98
Nä precis Westersund, min bild är att det är bara special eller värsta modellen av sedaner som får något större värde. Alltså bilar i stil med MB 450 SEL 6.9, MB 560 SEL eller kanske första BMW 750iaL. Men det är min spekulation.

Återstår att se om någon tycker jag gjorde en dum affär...

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En affär du själv är nöjd med kan aldrig vara dum

-------
//Lövet
No
160
No1MAXIMUS
X5 3.0 -04
740iA -00
Jag ska sälja min 740-00 snart.
Det var min första bil och min X5 kan inte mäta sig med den i komfort eller trivsel och det känns riktigt surt att behöva göra mig av med den. Man blev väldigt bortskämd med en E38 som första bil och kryssfemman känns som en traktor.
Förutom en buckla på dörrsidan och att stötfångaren fram måste få nya kromdetaljer så är min i riktigt bra skick. Den har gått strax över 12k mil.
Tyvärr har jag inte råd med två bilar så då får den som är minst praktisk hitta ett nytt hem, snart. Lite till ska jag kunna dra ut på försäljningen innan sambon slår näven i bordet.
En vacker dag ska jag ha en 7 serie igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.